Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Presidentti Donald Trump on asettanut Iranille aikarajan tiistai-iltaan. Hän uhkasi, että kaikki Iranin voimalaitokset ja sillat tuhotaan neljässä tunnissa, jos maa ei suostu sopimukseen. Trumpin mukaan aikaraja päättyy kello 20 Yhdysvaltain itärannikon aikaa, mikä on kello 03 Suomen aikaa keskiviikkona.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Presidentti Donald Trump on asettanut Iranille aikarajan tiistai-iltaan. Hän uhkasi, että kaikki Iranin voimalaitokset ja sillat tuhotaan neljässä tunnissa, jos maa ei suostu sopimukseen. Trumpin mukaan aikaraja päättyy kello 20 Yhdysvaltain itärannikon aikaa, mikä on kello 03 Suomen aikaa keskiviikkona.
Aiheesta on julkaistu 12 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.4.2026 klo 00:17, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, MTV Uutiset, Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Trump uhkaa Irania: Tuhotaan kaikki voimalaitokset neljässä tunnissa! • Trump syyttää Grönlantia Naton suhteiden heikkenemisestä • Trumpin kiroiluviesti ja Iranin uhkailu herättivät kohua pääsiäisenä.
Trump uhkasi Irania aikarajalla
Trump uhkasi Irania tuhoamisella, ellei maa suostu sopimukseen. Aikaraja on tiistai-iltaan kello 20 Yhdysvaltain aikaa. Jos Iran ei taivu, kaikki voimalaitokset tuhotaan neljässä tunnissa. Trump myönsi, että aikarajaa on muutettu aiemmin. Hän perusteli muutosta pääsiäisen jälkeisellä ajalla.
Presidentti Donald Trump on asettanut Iranille aikarajan tiistai-iltaan. Hän uhkasi, että kaikki Iranin voimalaitokset ja sillat tuhotaan neljässä tunnissa, jos maa ei suostu sopimukseen. Trumpin mukaan aikaraja päättyy…
Donald Trump väittää, että Yhdysvaltojen ja Naton välit heikkenivät Grönlannin valtaamisen ehdottamisen myötä. Hän kritisoi liittolaisiaan, jotka eivät ole osallistuneet Yhdysvaltojen hyökkäyssotaan Irania vastaan. Trumpin mukaan Grönlanti on…
Donald Trump torjui väitteet mielenterveydestään pääsiäisenä julkaistun kirosanaviestin jälkeen. Hän vaati Irania lopettamaan Hormuzinsalmen sulun ja vastasi kriitikoille tiedotustilaisuudessa. Trumpin mukaan hänen kaltaisiaan tarvitaan enemmän.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump puhui Iranin tilanteesta tiedotustilaisuudessa. Hän kertoi pelastusoperaatioista alas ammutun hävittäjän miehistölle ja uhkasi Irania tuhoamisella.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump uhkasi Irania lehdistötilaisuudessa. Hän sanoi, että koko Iran voidaan tuhota yhdessä yössä.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump uhkasi Irania lehdistötilaisuudessa. Hän väitti, että koko Iran voidaan tuhota yhdessä yössä. Trump asetti tiistai-illan takarajaksi aselevon sopimiselle, mutta Iran ilmoitti, ettei se ole…
Donald Trump toisti uhkauksensa Iranin tuhoamisesta. Hän ylisti samalla Yhdysvaltain pelastusoperaatiota Iranissa.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on esittänyt vakavia uhkauksia Irania kohtaan. Hän ilmoitti lehdistötilaisuudessa, että koko Iran voidaan tuhota yhdessä yössä. Trump asetti aikarajaksi seuraavan yön sopimuksen saavuttamiselle, mutta…
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on esittänyt jälleen kovia uhkauksia Irania kohtaan. Hän ilmoitti lehdistötilaisuudessa, että koko Iran voidaan tuhota yhdessä yössä. Trump asetti aikarajaksi seuraavan illan sopimuksen saavuttamiselle,…
Hän kehotti avaamaan Hormuzinsalmi meriliikenteelle tiistai-iltaan mennessä ja käytti uhkauksessaan kirosanoja. Asiantuntijat ovat tuominneet Trumpin lausunnon sotarikoksina, mikä on aiheuttanut laajaa keskustelua Yhdysvalloissa.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on asettanut Iranille takarajan, joka umpeutuu tiistaina. Hän uhkaa tuhota Iranin voimalaitokset ja sillat, ellei maa avaa Hormuzinsalmea öljykuljetuksille. Siviili-infrastruktuurin tuhoaminen ilman näyttöä sotilaskäytöstä…
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on asettanut Iranille takarajan, joka umpeutuu tiistai-iltana. Hän uhkaa tuhota Iranin voimalaitokset ja sillat, ellei maa avaa Hormuzinsalmea öljykuljetuksille. Siviili-infrastruktuurin tuhoaminen ilman sotilaskäyttöä voi…
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.