Nimipäivä:
Lyydia, Lyyli
13°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat.


Trump uhkaa Irania: Tuhotaan kaikki voimalaitokset neljässä tunnissa!

Aihesivu: Trump uhkaa Irania: Tuhotaan kaikki voimalaitokset neljässä tunnissa!

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Presidentti Donald Trump on asettanut Iranille aikarajan tiistai-iltaan. Hän uhkasi, että kaikki Iranin voimalaitokset ja sillat tuhotaan neljässä tunnissa, jos maa ei suostu sopimukseen. Trumpin mukaan aikaraja päättyy kello 20 Yhdysvaltain itärannikon aikaa, mikä on kello 03 Suomen aikaa keskiviikkona.

  • 12 juttua
  • 8 lähdettä
  • Kotimaa
  • Päivitetty 7.4.2026 klo 00:17
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Presidentti Donald Trump on asettanut Iranille aikarajan tiistai-iltaan. Hän uhkasi, että kaikki Iranin voimalaitokset ja sillat tuhotaan neljässä tunnissa, jos maa ei suostu sopimukseen. Trumpin mukaan aikaraja päättyy kello 20 Yhdysvaltain itärannikon aikaa, mikä on kello 03 Suomen aikaa keskiviikkona.

Aiheesta on julkaistu 12 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.4.2026 klo 00:17, pääluokka Kotimaa.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, MTV Uutiset, Ilkka-Pohjalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Trump uhkaa Irania: Tuhotaan kaikki voimalaitokset neljässä tunnissa! • Trump syyttää Grönlantia Naton suhteiden heikkenemisestä • Trumpin kiroiluviesti ja Iranin uhkailu herättivät kohua pääsiäisenä.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 7.4.2026 klo 00:17.
  • Koosteessa on nyt 12 juttua 8 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kotimaa.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Iran, #Trump, #Yhdysvallat.

Selkokielinen yhteenveto

Trump uhkasi Irania aikarajalla

Trump uhkasi Irania tuhoamisella, ellei maa suostu sopimukseen. Aikaraja on tiistai-iltaan kello 20 Yhdysvaltain aikaa. Jos Iran ei taivu, kaikki voimalaitokset tuhotaan neljässä tunnissa. Trump myönsi, että aikarajaa on muutettu aiemmin. Hän perusteli muutosta pääsiäisen jälkeisellä ajalla.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.