Nimipäivä:
Raili, Raila
13°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Toukokuu oli Ukrainassa siviileille tuhoisin kuukausi neljään vuoteen, kertoo YK. Yhdysvallat on surmannut venezuelalaisen Tren de Aragua -rikollisjärjestön…


Trump uhkaa Irania: Tuhotaan kaikki voimalaitokset neljässä tunnissa!

Aihesivu: Trump uhkaa Irania: Tuhotaan kaikki voimalaitokset neljässä tunnissa!

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Presidentti Donald Trump on asettanut Iranille aikarajan tiistai-iltaan. Hän uhkasi, että kaikki Iranin voimalaitokset ja sillat tuhotaan neljässä tunnissa, jos maa ei suostu sopimukseen. Trumpin mukaan aikaraja päättyy kello 20 Yhdysvaltain itärannikon aikaa, mikä on kello 03 Suomen aikaa keskiviikkona.

  • 12 juttua
  • 8 lähdettä
  • Kotimaa
  • Päivitetty 7.4.2026 klo 00:17
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Presidentti Donald Trump on asettanut Iranille aikarajan tiistai-iltaan. Hän uhkasi, että kaikki Iranin voimalaitokset ja sillat tuhotaan neljässä tunnissa, jos maa ei suostu sopimukseen. Trumpin mukaan aikaraja päättyy kello 20 Yhdysvaltain itärannikon aikaa, mikä on kello 03 Suomen aikaa keskiviikkona.

Aiheesta on julkaistu 12 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.4.2026 klo 00:17, pääluokka Kotimaa.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, MTV Uutiset, Ilkka-Pohjalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Trump uhkaa Irania: Tuhotaan kaikki voimalaitokset neljässä tunnissa! • Trump syyttää Grönlantia Naton suhteiden heikkenemisestä • Trumpin kiroiluviesti ja Iranin uhkailu herättivät kohua pääsiäisenä.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 7.4.2026 klo 00:17.
  • Koosteessa on nyt 12 juttua 8 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kotimaa.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Iran, #Trump, #Yhdysvallat.

Selkokielinen yhteenveto

Trump uhkasi Irania aikarajalla

Trump uhkasi Irania tuhoamisella, ellei maa suostu sopimukseen. Aikaraja on tiistai-iltaan kello 20 Yhdysvaltain aikaa. Jos Iran ei taivu, kaikki voimalaitokset tuhotaan neljässä tunnissa. Trump myönsi, että aikarajaa on muutettu aiemmin. Hän perusteli muutosta pääsiäisen jälkeisellä ajalla.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa.
Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa.
Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.