Nimipäivä:
Seppo
...

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Espoon kaupunki on päättänyt hylätä korvausvaatimukset, jotka liittyvät Suvivirsi-kiistaan.


Trump uhkaa Irania: Tuhotaan kaikki voimalaitokset neljässä tunnissa!

Aihesivu: Trump uhkaa Irania: Tuhotaan kaikki voimalaitokset neljässä tunnissa!

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Presidentti Donald Trump on asettanut Iranille aikarajan tiistai-iltaan. Hän uhkasi, että kaikki Iranin voimalaitokset ja sillat tuhotaan neljässä tunnissa, jos maa ei suostu sopimukseen. Trumpin mukaan aikaraja päättyy kello 20 Yhdysvaltain itärannikon aikaa, mikä on kello 03 Suomen aikaa keskiviikkona.

  • 12 juttua
  • 8 lähdettä
  • Kotimaa
  • Päivitetty 7.4.2026 klo 00:17
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Presidentti Donald Trump on asettanut Iranille aikarajan tiistai-iltaan. Hän uhkasi, että kaikki Iranin voimalaitokset ja sillat tuhotaan neljässä tunnissa, jos maa ei suostu sopimukseen. Trumpin mukaan aikaraja päättyy kello 20 Yhdysvaltain itärannikon aikaa, mikä on kello 03 Suomen aikaa keskiviikkona.

Aiheesta on julkaistu 12 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.4.2026 klo 00:17, pääluokka Kotimaa.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, MTV Uutiset, Ilkka-Pohjalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Trump uhkaa Irania: Tuhotaan kaikki voimalaitokset neljässä tunnissa! • Trump syyttää Grönlantia Naton suhteiden heikkenemisestä • Trumpin kiroiluviesti ja Iranin uhkailu herättivät kohua pääsiäisenä.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 7.4.2026 klo 00:17.
  • Koosteessa on nyt 12 juttua 8 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kotimaa.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Iran, #Trump, #Yhdysvallat.

Selkokielinen yhteenveto

Trump uhkasi Irania aikarajalla

Trump uhkasi Irania tuhoamisella, ellei maa suostu sopimukseen. Aikaraja on tiistai-iltaan kello 20 Yhdysvaltain aikaa. Jos Iran ei taivu, kaikki voimalaitokset tuhotaan neljässä tunnissa. Trump myönsi, että aikarajaa on muutettu aiemmin. Hän perusteli muutosta pääsiäisen jälkeisellä ajalla.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.