Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Puolustusvoimat rajoittaa liikennettä Suomenlahdella Ukrainan puolustussodan vuoksi. Palkkojen yhtenäistäminen hyvinvointialueilla tulee maksamaan satoja miljoonia euroja.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Dave Lindholm on saanut Eino Leinon palkinnon vuonna 2026. Palkinto jaetaan maanantaina Helsingissä Päivitä Leino -tapahtumassa. Lindholm on tunnettu suomirockin artisti, jolla on pitkä ja merkittävä ura.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Dave Lindholm on saanut Eino Leinon palkinnon vuonna 2026. Palkinto jaetaan maanantaina Helsingissä Päivitä Leino -tapahtumassa. Lindholm on tunnettu suomirockin artisti, jolla on pitkä ja merkittävä ura.
Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.7.2026 klo 10:29, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Keskisuomalainen, Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Eino Leinon palkinto Dave Lindholmille • Eino Leinon päivä nostaa liput salkoon • Dave Lindholm saa Eino Leinon palkinnon.
Dave Lindholm sai Eino Leinon palkinnon
Dave Lindholm on saanut Eino Leinon palkinnon vuodelle 2026. Palkinto jaetaan maanantaina Helsingissä. Lindholm on suomirockin tunnettu artisti. Hänellä on pitkä ja merkittävä ura musiikissa.
Dave Lindholm on saanut Eino Leinon palkinnon vuonna 2026. Palkinto jaetaan maanantaina Helsingissä Päivitä Leino -tapahtumassa. Lindholm on tunnettu suomirockin artisti, jolla on pitkä ja merkittävä ura.
Maanantaina 6. heinäkuuta vietetään Eino Leinon päivää, jolloin siniristilippu nostetaan salkoon. Eino Leino, yksi Suomen tunnetuimmista runoilijoista, on saanut kunnian liputuspäivästään vuodesta 1992. Tänä päivänä jaetaan myös Eino…
Tänä vuonna Eino Leinon palkinnon saa kitaristi ja laulaja-lauluntekijä Dave Lindholm. Suomen Kirjasäätiön mukaan Lindholm on vaikuttanut merkittävästi suomalaiseen kulttuuriin pitkän uransa aikana. Palkinto myönnetään arvokkaasta teoksesta tai…
Tänään juhlitaan Eino Leinon päivää, joka on omistettu runoudelle ja suven juhlinnalle. Liputuspäivä on ollut käytössä vuodesta 1992 alkaen, ja se juhlistaa runoilijan syntymäpäivää. Samalla jaetaan Eino Leinon…
Tänään vietetään Eino Leinon päivää, joka on omistettu runoudelle ja suven juhlinnalle. Liputuksen lisäksi jaetaan Eino Leinon palkinto kirjallisuuden ja kulttuurin alalla. Samanaikaisesti noin 12 500 uutta varusmiestä…
Tänään vietetään Eino Leinon päivää, joka on omistettu runoudelle ja suven juhlinnalle. Liputuspäivä on ollut käytössä vuodesta 1992 alkaen ja se juhlistaa runoilijan syntymäpäivää. Samalla jaetaan Eino Leinon…
Tänään vietetään Eino Leinon päivää, joka on omistettu runoudelle ja suven juhlimiselle. Liputuspäivä on ollut voimassa vuodesta 1992, ja se juhlistaa runoilijan syntymäpäivää. Tänä vuonna palkitaan myös Eino…
Eino Leinon päivää vietetään tänään, ja se on omistettu runoudelle ja suven juhlinnalle. Päivä on ollut liputuspäivä vuodesta 1992 alkaen, ja se juhlistaa runoilijan syntymäpäivää. Tänä vuonna jaetaan…
Suomi saavutti menestystä cheerleadingin Euroopan mestaruuskisoissa Tšekin Prahassa, tuoden kotiin seitsemän mitalia. Joukkueet voittivat kolme kultaa, kaksi hopeaa ja kaksi pronssia, mukaan…
Kulttuuri
Turun seudulla järjestetään monia mielenkiintoisia tapahtumia, kuten toritapahtumia ja taideaktiviteetteja meren äärellä. Viikon aikana voi löytää harvinaisia esineitä sekä nauttia kulttuurista. Tapahtumat…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kulttuuri
Heinäkuussa Oulussa ja sen ympäristössä on runsaasti taidetarjontaa. Kymmenen näyttelyvinkkiä esittelee kirkollisia aarteita ja peruukkipukuja eri paikoissa, kuten Saarelansaaressa, Ylikiimingissä ja Raaheessa.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kulttuuri
Runoilija Heli Laaksonen esiintyy Ylitorniolla viikonloppuna. Hänet tunnetaan taitavana kielen käyttäjänä ja tarinankertojana. Laaksonen haluaa tuoda ihmisille iloa ja hyvää mieltä vaikeina…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Runous
Minna Karvonen on nimitetty Kansallisgallerian pääjohtajaksi, ja hänen toimikautensa alkaa marraskuussa 2026. Hän on työskennellyt opetus- ja kulttuuriministeriössä vuodesta 2007 ja toiminut…
Kulttuuri
Venäjän osallistuminen Venetsian biennaaliin on aiheuttanut laajaa keskustelua taiteen roolista sodankäynnissä. Vastustajat pelkäävät, että Venäjä käyttää kulttuuria hyväkseen normalisoidakseen toimintaansa. Euroopan unioni…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 06.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat runsaita maan eteläosissa. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.