Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan unioni on syyttänyt Venäjää kyberhyökkäyksistä useisiin jäsenvaltioihin, mukaan lukien Suomi. Yhdysvallat on käynnistänyt uusia iskuja Iraniin, joissa…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Dave Lindholm on saanut Eino Leinon palkinnon vuonna 2026. Palkinto jaetaan maanantaina Helsingissä Päivitä Leino -tapahtumassa. Lindholm on tunnettu suomirockin artisti, jolla on pitkä ja merkittävä ura.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Dave Lindholm on saanut Eino Leinon palkinnon vuonna 2026. Palkinto jaetaan maanantaina Helsingissä Päivitä Leino -tapahtumassa. Lindholm on tunnettu suomirockin artisti, jolla on pitkä ja merkittävä ura.
Aiheesta on julkaistu 11 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.7.2026 klo 10:29, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Yle Uutiset, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Eino Leinon palkinto Dave Lindholmille • Eino Leinon päivä nostaa liput salkoon • Dave Lindholm saa Eino Leinon palkinnon.
Dave Lindholm sai Eino Leinon palkinnon
Dave Lindholm on saanut Eino Leinon palkinnon vuodelle 2026. Palkinto jaetaan maanantaina Helsingissä. Lindholm on suomirockin tunnettu artisti. Hänellä on pitkä ja merkittävä ura musiikissa.
Dave Lindholm on saanut Eino Leinon palkinnon vuonna 2026. Palkinto jaetaan maanantaina Helsingissä Päivitä Leino -tapahtumassa. Lindholm on tunnettu suomirockin artisti, jolla on pitkä ja merkittävä ura.
Maanantaina 6. heinäkuuta vietetään Eino Leinon päivää, jolloin siniristilippu nostetaan salkoon. Eino Leino, yksi Suomen tunnetuimmista runoilijoista, on saanut kunnian liputuspäivästään vuodesta 1992. Tänä päivänä jaetaan myös Eino…
Dave Lindholm on saanut Eino Leinon palkinnon, joka myönnetään merkittävästä kulttuuri- ja kirjallistyöstä. Suomen Kirjasäätiön mukaan Lindholm on vaikuttanut merkittävästi suomalaiseen kulttuuriin pitkän uransa aikana. Palkintoa on jaettu…
Tänä vuonna Eino Leinon palkinnon saa kitaristi ja laulaja-lauluntekijä Dave Lindholm. Suomen Kirjasäätiön mukaan Lindholm on vaikuttanut merkittävästi suomalaiseen kulttuuriin pitkän uransa aikana. Palkinto myönnetään arvokkaasta teoksesta tai…
Tänään liputetaan Eino Leinon kunniaksi, mikä on ollut perinne jo yli 30 vuotta. Eino Leino oli merkittävä suomalainen runoilija ja kulttuurivaikuttaja, joka eli vuosina 1878–1926. Tänä päivänä jaetaan…
Tänään juhlitaan Eino Leinon päivää, joka on omistettu runoudelle ja suven juhlinnalle. Liputuspäivä on ollut käytössä vuodesta 1992 alkaen, ja se juhlistaa runoilijan syntymäpäivää. Samalla jaetaan Eino Leinon…
Tänään vietetään Eino Leinon päivää, joka on omistettu runoudelle ja suven juhlinnalle. Liputuksen lisäksi jaetaan Eino Leinon palkinto kirjallisuuden ja kulttuurin alalla. Samanaikaisesti noin 12 500 uutta varusmiestä…
Tänään vietetään Eino Leinon päivää, joka on omistettu runoudelle ja suven juhlinnalle. Liputuspäivä on ollut käytössä vuodesta 1992 alkaen ja se juhlistaa runoilijan syntymäpäivää. Samalla jaetaan Eino Leinon…
Tänään juhlistetaan Eino Leinon päivää, joka on omistettu runoudelle ja suven juhlinnalle. Päivää on vietetty vuodesta 1992 alkaen runoilijan syntymäpäivänä 6. heinäkuuta. Tänä vuonna jaetaan myös Eino Leinon…
Tänään vietetään Eino Leinon päivää, joka on omistettu runoudelle ja suven juhlimiselle. Liputuspäivä on ollut voimassa vuodesta 1992, ja se juhlistaa runoilijan syntymäpäivää. Tänä vuonna palkitaan myös Eino…
Eino Leinon päivää vietetään tänään, ja se on omistettu runoudelle ja suven juhlinnalle. Päivä on ollut liputuspäivä vuodesta 1992 alkaen, ja se juhlistaa runoilijan syntymäpäivää. Tänä vuonna jaetaan…
Emeritusprofessori Kai Kristian Donner, 74, on kuollut parantumattomaan sairauteen Helsingissä. Hän oli merkittävä tutkija ja kulttuurivaikuttaja, joka perusti kansainvälisesti tunnustetun laboratorion. Donnerin…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kulttuuri
Kari Haavisto korostaa, että kauneus on katsojan silmissä ja Brasilian kulttuurin tulisi olla villi, vapaa ja kuriton. Hän uskoo, että rakkaus on…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kulttuuri
Suomi saavutti menestystä cheerleadingin Euroopan mestaruuskisoissa Tšekin Prahassa, tuoden kotiin seitsemän mitalia. Joukkueet voittivat kolme kultaa, kaksi hopeaa ja kaksi pronssia, mukaan…
Kulttuuri
Turun seudulla järjestetään monia mielenkiintoisia tapahtumia, kuten toritapahtumia ja taideaktiviteetteja meren äärellä. Viikon aikana voi löytää harvinaisia esineitä sekä nauttia kulttuurista. Tapahtumat…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kulttuuri
Heinäkuussa Oulussa ja sen ympäristössä on runsaasti taidetarjontaa. Kymmenen näyttelyvinkkiä esittelee kirkollisia aarteita ja peruukkipukuja eri paikoissa, kuten Saarelansaaressa, Ylikiimingissä ja Raaheessa.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kulttuuri
Runoilija Heli Laaksonen esiintyy Ylitorniolla viikonloppuna. Hänet tunnetaan taitavana kielen käyttäjänä ja tarinankertojana. Laaksonen haluaa tuoda ihmisille iloa ja hyvää mieltä vaikeina…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Runous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 13.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukkii etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen runsaita maan eteläosissa, muualla maassa määrät ovat pääosin kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, mutta voivat kukkivien kasvustojen läheisyydessä nousta runsaiksi. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla. Heinien siitepölymäärät ovat koko maassa runsaita paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi. Pohjois- Pohjanmaalla määrät jäävät vähäisiksi.