Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Suomalaisen kvanttiteknologiayhtiö IQM:n osakekurssi nousi voimakkaasti kaupankäynnin alkaessa Helsingin pörssissä. Suomi hankkii lyhyen kantaman ilmatorjuntaohjusjärjestelmiä Ruotsista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Poliisi tutkii tapausta törkeänä varkautena, jossa valkoinen Mercedes-Benz coupé on otettu koeajoon Lohjalla. Autoa ei ole palautettu, vaikka poliisi on yrittänyt ottaa yhteyttä. Havainnoista pyydetään ilmoittamaan Länsi-Uudenmaan poliisille.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Poliisi tutkii tapausta törkeänä varkautena, jossa valkoinen Mercedes-Benz coupé on otettu koeajoon Lohjalla. Autoa ei ole palautettu, vaikka poliisi on yrittänyt ottaa yhteyttä. Havainnoista pyydetään ilmoittamaan Länsi-Uudenmaan poliisille.
Aiheesta on julkaistu 12 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.7.2026 klo 16:12, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poliisi etsii varastettua Mercedes-Benzia • Poliisi etsii varastettua Mercedes-Benz-autoa • Poliisi etsii koeajolta kadonnutta autoa.
Poliisi etsii varastettua autoa
Poliisi tutkii tapausta, jossa auto on varastettu. Valkoinen Mercedes-Benz coupé on otettu koeajoon Lohjalla. Autoa ei ole palautettu, vaikka poliisi on yrittänyt ottaa yhteyttä. Poliisi pyytää havaintoja autosta.
Poliisi tutkii tapausta törkeänä varkautena, jossa valkoinen Mercedes-Benz coupé on otettu koeajoon Lohjalla. Autoa ei ole palautettu, vaikka poliisi on yrittänyt ottaa yhteyttä. Havainnoista pyydetään ilmoittamaan Länsi-Uudenmaan poliisille.
Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii varastettua Mercedes-Benz-merkkistä avoautoa, joka katosi koeajon yhteydessä. Auto oli myynnissä yksityishenkilöllä Lohjalla, ja sen pääväri on valkoinen punaisella sisustalla. Poliisi pyytää havaintoja autosta.
Lohjalla koeajolle annettu Mercedes Benz ei ole palautettu. Poliisi tutkii tapausta törkeänä varkautena ja pyytää havaintoja autosta. Auto on valkoinen, punaisella nahkaverhoilulla varustettu coupe-malli.
Lohjalla tapahtui tiistaina epäilty törkeä varkaus, jossa koeajolle otettu Mercedes Benz ei palannut omistajalleen. Länsi-Uudenmaan poliisi pyytää havaintoja autosta, joka on valkoinen coupe-malli punaisella sisäverhoilulla. Omistaja on yrittänyt…
Oulussa etsitään edelleen polkupyöräpuukottajaa, joka on hyökännyt ulkomaalaistaustaisten kimppuun. Poliisi on saanut yli 100 vihjettä ja tarkistaa valvontakameratallenteita. Epäilty on nuori mies, joka liikkui huomiota herättävällä tavalla.
Jyväskylässä tutkitaan törkeää ryöstöä, jossa kaksi nuorta poikaa menetti merkkivaatteensa. Rikoksesta epäillään kahta 14- ja 15-vuotiasta poikaa, jotka ovat myös uhreja. Tapaus tapahtui viime viikon torstaina Keljossa.
Poliisi on käynnistänyt etsinnät nelikymppisestä miehestä, joka on kadonnut Jyväskylän Kangasvuoressa. Mies saattaa liikkua alueella tai sen ympäristössä. Havainnoista pyydetään ilmoittamaan hätänumeroon 112.
Jyväskylässä on kadonnut nelikymppinen mies, jonka etsintään poliisi pyytää havaintoja. Mies katosi Kangasvuoren alueella 3. heinäkuuta ja liikkuu mahdollisesti Kangasniemen ja Seppälän alueilla. Hänellä on tummat hiukset, siniset…
Jyväskylässä on kadonnut nelikymppinen mies, joka katosi aamuyöllä Kangasvuoren alueella. Sisä-Suomen poliisi pyytää havaintoja miehestä, joka on noin 172 senttimetriä pitkä, hoikka, ja jolla on tummat hiukset sekä…
Jyväskylässä on kadonnut nelikymppinen mies, joka viimeksi nähtiin Kangasvuoren alueella. Miehen tuntomerkit ovat tummat hiukset, siniset silmät ja noin 172 cm pituus. Poliisi pyytää kansalaisia ilmoittamaan havainnoista hätänumeroon…
Kaukovainion alueella tapahtunutta pyöräpuukotusta tutkitaan aktiivisesti. Poliisi on puhuttanut useita henkilöitä ja saanut yli 100 vihjettä asiasta. Epäiltyä ei ole vielä saatu kiinni, ja poliisi kaipaa edelleen lisätietoja.
Kaukovainion alueella tapahtunutta pyöräpuukotusta tutkitaan aktiivisesti. Poliisi on puhututtanut useita henkilöitä ja saanut yli 100 vihjettä asiasta. Valvontakameratallenteita on myös kerätty, ja poliisi toivoo kansalaisten apua tutkinnassa.
Nivalassa tapahtui liikenneonnettomuus, jossa noin 60-vuotias mies menetti henkensä. Hän ajautui autollaan vastaantulevien kaistalle ja törmäsi kuorma-autoon. Onnettomuudessa kuorma-auton kuljettaja selvisi ilman…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Oulu
Lumijoella henkilöauto suistui ojaan, kun kuljettaja menetti ajoneuvon hallinnan. Auto pyörähti ympäri ja onnettomuus tapahtui keskiviikkoaamuna. Poliisi tutkii tapausta liikenneturvallisuuden vaarantamisena ja…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Poliisi, #Puukotus
Hailuodon saarelle avautui uusi kiinteä silta, joka helpottaa poliisin toimintaa alueella. Aiemmin poliisi oli riippuvainen lauttayhteydestä, mikä hidasti saapumista. Uuden yhteyden myötä…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Oulu, #Poliisi
Helsinki-Vantaan lentoasemalla tapahtuneen matkustajakoneen ja porrasauton törmäyksen syy on selvitetty. Onnettomuustutkintakeskuksen mukaan porrasauto oli odottanut lentokonetta kielletyllä alueella. Törmäyksessä ei syntynyt henkilövahinkoja,…
Liikenne
Puolustusvoimat asetti tilapäisen ilmailurajoituksen itäiselle Suomenlahdelle droonien varalta. Rajoitus ei vaikuttanut siviili-ilmailuun, sillä lentoja ei ollut aamuyöstä. Rajoitus päättyi kello 6 torstaina.
Liikenne
Pääradan sähköratavaurio aiheuttaa myöhästymisiä junaliikenteessä torstaina. Vaurio Järvenpään ja Ainolan välillä voi viivästyttää junia 10–15 minuuttia. Korjaustyöt aloitetaan perjantain vastaisena yönä.
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät ovat maan lounaisissa osissa pieniä ja muualla maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.