Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kultaranta-keskustelut käynnistyivät ilman presidentti Niinistöä, ja Savonlinnan perhesurmaoikeudenkäynti alkaa. Yhdysvallat iski jälleen Iraniin, mikä kiristää kansainvälisiä suhteita.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kokoomuksen puoluehallitus päätti yksimielisesti uuden ministerin nimittämisestä. Eduskuntaryhmän vahvistus nimitykselle odotetaan iltapäivällä. Sanni Grahn-Laasonen jää perhevapaalle, ja hänen sijaajakseen nimitetään Partanen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kokoomuksen puoluehallitus päätti yksimielisesti uuden ministerin nimittämisestä. Eduskuntaryhmän vahvistus nimitykselle odotetaan iltapäivällä. Sanni Grahn-Laasonen jää perhevapaalle, ja hänen sijaajakseen nimitetään Partanen.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.6.2026 klo 14:40, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, MTV Uutiset, Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kokoomus valitsi uuden ministerin • Karoliina Partanen tulee ministeriksi • Karoliina Partanen kritisoi Jukka Kopran kommenttia.
Kokoomus sai uuden ministerin
Kokoomus on valinnut uuden ministerin. Puoluehallitus päätti asiasta yksimielisesti. Sanni Grahn-Laasonen jää perhevapaalle, ja Partanen tulee hänen tilalleen. Partanen on ensimmäisen kauden kansanedustaja ja varapuheenjohtaja.
Kokoomuksen puoluehallitus päätti yksimielisesti uuden ministerin nimittämisestä. Eduskuntaryhmän vahvistus nimitykselle odotetaan iltapäivällä. Sanni Grahn-Laasonen jää perhevapaalle, ja hänen sijaajakseen nimitetään Partanen.
Karoliina Partanen on valittu sosiaaliturvaministeri Sanni Grahn-Laasosen äitiysloman sijaiseksi. Kokoomuksen eduskuntaryhmä hyväksyy nimityksen tänään. Partanen on myös kokoomuksen varapuheenjohtaja ja kuopiolainen kansanedustaja.
Kokoomuksen varapuheenjohtajavaalissa voittanut Karoliina Partanen arvostelee Jukka Kopran naiskommentteja. Kopra oli aiemmin esittänyt, että naisten hylkääminen puolueesta johtuu rahapuheista ja empatiavajeesta. Partanen pitää Kopran lausuntoa harkitsemattomana ja epäonnistuneena.
Kokoomuksen puoluehallitus on ehdottanut Karoliina Partasta sosiaaliturvaministeriksi, kun nykyinen ministeri Sanni Grahn-Laasonen jää perhevapaalle. Ehdotus hyväksyttiin yksimielisesti, ja eduskuntaryhmä vahvistaa sen myöhemmin. Partanen on ensimmäisen kauden kansanedustaja Kuopiosta.
Kokoomuksen varapuheenjohtaja Karoliina Partanen on nimetty uudeksi sosiaaliturvaministeriksi. Puoluehallitus teki päätöksen yksimielisesti, ja eduskuntaryhmä vahvistaa sen myöhemmin. Nykyinen ministeri Sanni Grahn-Laasonen jää perhevapaalle ensi viikolla.
Kokoomuksen varapuheenjohtaja Karoliina Partanen on nimetty uudeksi sosiaaliturvaministeriksi. Puoluehallitus teki päätöksen yksimielisesti, ja eduskuntaryhmä vahvistaa sen myöhemmin. Nykyinen ministeri Sanni Grahn-Laasonen jää perhevapaalle ensi viikolla.
Karoliina Partanen on nimetty uudeksi sosiaaliturvaministeriksi. Kokoomuksen puoluehallitus ehdotti Partasta tehtävään yksimielisesti, ja eduskuntaryhmän vahvistus odottaa vielä. Partanen toimii ministerinä Sanni Grahn-Laasosen perhevapaan ajan.
Kokoomus ilmoittaa tänään, kuka valitaan sosiaaliturvaministeri Sanni Grahn-Laasosen sijaiseksi. Grahn-Laasonen jää vanhempainvapaalle ensi viikon tiistaina. Karoliina Partanen on vahva ehdokas ministeriksi.
Politiikka • jaetut avainsanat: #Kokoomus, #SanniGrahnLaaksonen
Kokoomuksen kansanedustaja Pihla Keto-Huovinen erotetaan puolueen eduskuntaryhmästä neljäksi viikoksi. Erottamisen syynä on hänen toistuva vastustamisensa hallituksen esitystä, joka koskee porsaiden kastraatiokiellon kumoamista.…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Kokoomus
Kokoomuksen naisten äänestäjien osuus on laskenut 46 prosentista 34 prosenttiin. Puoluesihteeri Maggie Keskinen ja eduskuntaryhmän puheenjohtaja Jukka Kopra korostavat, että puolueen tulisi…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Kokoomus, #JukkaKopra
Kultaranta-keskustelut ovat jälleen käynnistyneet Naantalissa, ja tapahtumaan osallistuu 160 vierasta eri aloilta. Presidentti Sauli Niinistö ei osallistu tänä vuonna, sillä hän vastaanottaa…
Politiikka
Tuomas Tapio on nimitetty ulkoministeriön valtiosihteeriksi. Hän siirtyy tehtävään kansainvälisen kaupan osaston osastopäällikön paikalta. Valtiosihteerin tehtävä avautui Jukka Salovaaran siirtyessä EU:n suurlähettilääksi…
Politiikka
Eduskunnan ulkoasiainvaliokunta on erimielinen ulko- ja turvallisuuspoliittisen selonteon ydinasekirjauksesta. Oppositiopuolueet, kuten SDP, vihreät ja vasemmistoliitto, jättivät vastalauseita valiokunnan mietintöön. Vasemmisto-liitto toivoi rohkeampaa…
Politiikka
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa. Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.