Nimipäivä:
Impi, Immi
15°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Kultaranta-keskustelut käynnistyivät ilman presidentti Niinistöä, ja Savonlinnan perhesurmaoikeudenkäynti alkaa. Yhdysvallat iski jälleen Iraniin, mikä kiristää kansainvälisiä suhteita.


Kokoomus valitsi uuden ministerin

Aihesivu: Kokoomus valitsi uuden ministerin

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Kokoomuksen puoluehallitus päätti yksimielisesti uuden ministerin nimittämisestä. Eduskuntaryhmän vahvistus nimitykselle odotetaan iltapäivällä. Sanni Grahn-Laasonen jää perhevapaalle, ja hänen sijaajakseen nimitetään Partanen.

  • 7 juttua
  • 6 lähdettä
  • Politiikka
  • Päivitetty 11.6.2026 klo 14:40
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Kokoomuksen puoluehallitus päätti yksimielisesti uuden ministerin nimittämisestä. Eduskuntaryhmän vahvistus nimitykselle odotetaan iltapäivällä. Sanni Grahn-Laasonen jää perhevapaalle, ja hänen sijaajakseen nimitetään Partanen.

Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.6.2026 klo 14:40, pääluokka Politiikka.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, MTV Uutiset, Aamulehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kokoomus valitsi uuden ministerin • Karoliina Partanen tulee ministeriksi • Karoliina Partanen kritisoi Jukka Kopran kommenttia.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 11.6.2026 klo 14:40.
  • Koosteessa on nyt 7 juttua 6 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Politiikka.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Kokoomus, #KaroliinaPartanen, #Sosiaaliturva.

Selkokielinen yhteenveto

Kokoomus sai uuden ministerin

Kokoomus on valinnut uuden ministerin. Puoluehallitus päätti asiasta yksimielisesti. Sanni Grahn-Laasonen jää perhevapaalle, ja Partanen tulee hänen tilalleen. Partanen on ensimmäisen kauden kansanedustaja ja varapuheenjohtaja.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella.
Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa.  Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella.
Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi.
Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.