Nimipäivä:
Sylvi, Sylvia, Silva
21°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:15

Todd Blanche on nimitetty Yhdysvaltain oikeusministeriksi presidentti Donald Trumpin toimesta. Entisen presidentin Joe Bidenin syöpä on levinnyt luustoon,…


Lasten leikki vähenee

Aihesivu: Lasten leikki vähenee

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Kouluikäisten lasten liikunta on vähentynyt huolestuttavasti. Nykyisin jopa 80 prosenttia lapsista liikkuu liian vähän, mikä vaikuttaa heidän hyvinvointiinsa. Ulkona leikkivien lasten määrä on myös vähentynyt merkittävästi.

  • 1 juttua
  • 1 lähdettä
  • Hyvinvointi
  • Päivitetty 24.5.2026 klo 17:00
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Kouluikäisten lasten liikunta on vähentynyt huolestuttavasti. Nykyisin jopa 80 prosenttia lapsista liikkuu liian vähän, mikä vaikuttaa heidän hyvinvointiinsa. Ulkona leikkivien lasten määrä on myös vähentynyt merkittävästi.

Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 24.5.2026 klo 17:00, pääluokka Hyvinvointi.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lasten leikki vähenee.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 24.5.2026 klo 17:00.
  • Koosteessa on nyt 1 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Hyvinvointi.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Leikki, #Lapset, #Liikunta.

Selkokielinen yhteenveto

Lasten leikki vähenee paljon

Monet lapset eivät leiki enää ulkona yhtä paljon kuin ennen. Nykyään 80 prosenttia kouluikäisistä lapsista liikkuu liian vähän. Tämä on huolestuttavaa, koska leikki on tärkeää lapsille. Ulkona leikkivien lasten määrä on vähentynyt.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin.
Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla.
Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.
Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti.
Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia.


ENNUSTE

Heinien ja pujon kukinta jatkuu.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi.
Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän.
Sateet laskevat siitepölymääriä.