Nimipäivä:
Seppo
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.


Alisa Vainio voitti Helsinki City Runin

Aihesivu: Alisa Vainio voitti Helsinki City Runin

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Alisa Vainio voitti ylivoimaisesti naisten puolimaratonin Helsinki City Run -tapahtumassa. Hänen voittoaikansa oli 1.09.39, joka jäi vain yhdeksän sekunnin päähän Suomen ennätyksestä. Vainio kertoi juoksun olleen hänelle pettymys, vaikka kilpailu oli osa hänen harjoitusohjelmaansa.

  • 23 juttua
  • 8 lähdettä
  • Yleisurheilu
  • Päivitetty 16.5.2026 klo 22:44
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Alisa Vainio voitti ylivoimaisesti naisten puolimaratonin Helsinki City Run -tapahtumassa. Hänen voittoaikansa oli 1.09.39, joka jäi vain yhdeksän sekunnin päähän Suomen ennätyksestä. Vainio kertoi juoksun olleen hänelle pettymys, vaikka kilpailu oli osa hänen harjoitusohjelmaansa.

Aiheesta on julkaistu 23 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 22:44, pääluokka Yleisurheilu.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Ilta-Sanomat, Keskisuomalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Alisa Vainio voitti Helsinki City Runin • AC Oulu voitti TPS:n miesten liigassa • AC Oulu voitti TPS:n jalkapalloliigassa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 16.5.2026 klo 22:44.
  • Koosteessa on nyt 23 juttua 8 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Yleisurheilu.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #ManchesterCity, #ACOulu, #TPS.

Selkokielinen yhteenveto

Alisa Vainio voitti puolimaratonin

Alisa Vainio voitti naisten puolimaratonin Helsinki City Run -tapahtumassa. Hänen voittoaikansa oli 1.09.39. Tämä aika oli vain yhdeksän sekuntia Suomen ennätyksestä. Vainio ei ollut täysin tyytyväinen juoksuunsa. Hän sanoi, että juoksu oli rauhatonta ja hän ei saanut hyvää tunnetta.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.