Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Alisa Vainio voitti ylivoimaisesti naisten puolimaratonin Helsinki City Run -tapahtumassa. Hänen voittoaikansa oli 1.09.39, joka jäi vain yhdeksän sekunnin päähän Suomen ennätyksestä. Vainio kertoi juoksun olleen hänelle pettymys, vaikka kilpailu oli osa hänen harjoitusohjelmaansa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Alisa Vainio voitti ylivoimaisesti naisten puolimaratonin Helsinki City Run -tapahtumassa. Hänen voittoaikansa oli 1.09.39, joka jäi vain yhdeksän sekunnin päähän Suomen ennätyksestä. Vainio kertoi juoksun olleen hänelle pettymys, vaikka kilpailu oli osa hänen harjoitusohjelmaansa.
Aiheesta on julkaistu 23 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 22:44, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Ilta-Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Alisa Vainio voitti Helsinki City Runin • AC Oulu voitti TPS:n miesten liigassa • AC Oulu voitti TPS:n jalkapalloliigassa.
Alisa Vainio voitti puolimaratonin
Alisa Vainio voitti naisten puolimaratonin Helsinki City Run -tapahtumassa. Hänen voittoaikansa oli 1.09.39. Tämä aika oli vain yhdeksän sekuntia Suomen ennätyksestä. Vainio ei ollut täysin tyytyväinen juoksuunsa. Hän sanoi, että juoksu oli rauhatonta ja hän ei saanut hyvää tunnetta.
Alisa Vainio voitti ylivoimaisesti naisten puolimaratonin Helsinki City Run -tapahtumassa. Hänen voittoaikansa oli 1.09.39, joka jäi vain yhdeksän sekunnin päähän Suomen ennätyksestä. Vainio kertoi juoksun olleen hänelle pettymys,…
AC Oulu voitti Turun Palloseuran 1–0 miesten jalkapalloliigassa. Tämä oli TPS:lle kauden ensimmäinen tappio, vaikka joukkue oli aiemmin kerännyt kolme voittoa ja kolme tasapeliä. AC Oulu on sarjataulukossa…
AC Oulu aiheutti Turun Palloseuralle kauden ensimmäisen tappion miesten jalkapalloliigassa voittamalla ottelun 1–0. Rasmus Karjalainen teki ottelun ainokaisen maalin toisella puoliajalla. TPS on sarjataulukossa viidentenä, kun taas AC…
AC Oulu voitti Turun Palloseuran 1–0 miesten jalkapalloliigassa. TPS:n kausi alkoi kolmella voitolla ja kolmella tasapelillä, mutta nyt se jäi ilman pisteitä. AC Oulu on sarjataulukossa toisena, kun…
AC Oulu voitti Turun Palloseuran 1–0 miesten liigassa. Joukkue vaihtoi huonon avausjakson jälkeen renkaat ja paransi peliään. Maalivahti Miquel Santos teki ratkaisevan torjunnan ottelun lopussa.
Manchester City voitti Englannin miesten cupin loppuottelussa Chelsea 1-0. Voittomaalin teki Antoine Semenyo 72. Minuutilla. Tämä mestaruus on Manchester Cityn kahdeksas miesten cupin voitto seurahistoriassa.
Manchester City voitti Englannin cupin finaalissa Chelsean 1–0. Voittomaalin teki Antoine Semenyo 72. Minuutilla taiturimaisella ohjauksella. City juhlii kauden toista titteliään Pep Guardiolan johdolla.
Manchester City voitti Englannin cupin finaalissa Chelsean maalein 1–0. Voittomaalin teki Antoine Semenyo 72. Minuutilla. Chelsea ei pystynyt haastamaan Cityä ottelun aikana.
Manchester City on voittanut jalkapallon miesten Englannin cupin kaatamalla Chelsean loppuottelussa maalein 1–0. Voittomaalin teki Antoine Semenyo toisella puoliajalla. Tämä voitto on Cityn kahdeksas Englannin cupin mestaruus.
Manchester City on voittanut Englannin cupin jalkapallossa. Loppuottelussa joukkue voitti Chelsean 1–0, ja ottelun ainoan maalin teki Antoine Semenyo. Tämä voitto on Citylle jo kahdeksas Englannin cupin voitto…
Manchester City on voittanut jalkapallon miesten Englannin cupin. City voitti loppuottelussa Chelsean maalein 1–0, ja ottelun ainoan maalin teki Antoine Semenyo. Tämä voitto on Citylle jo kahdeksas Englannin…
Manchester City voitti Chelsean Englannin cupin finaalissa. Voitto tuli Antoine Semenyon upealla maalilla, joka syntyi 72. Minuutilla. Cityllä on vielä mahdollisuus Valioliigan mestaruuteen, mutta Chelsea on vaikeuksissa.
Maratontähti Alisa Vainio osallistuu lauantaina Helsinki City Run -tapahtumaan. Hän tavoittelee kolmatta voittoa puolimaratonista, jossa hänellä on hyviä muistoja aiemmista kilpailuista. Vainio…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #AlisaVainio, #HelsinkiCityRun
Kestävyysjuoksija Alisa Vainio joutui jättämään lauantain puolimaratonin SM-kilpailun väliin vatsataudin vuoksi. Vainio ilmoitti asiasta Instagramissa, ja hänen managerinsa kertoi, että oireet alkoivat…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #AlisaVainio
Anni Kuosmanen voitti lauantaina puolimaratonin Suomen mestaruuden Pyhtäällä. Voittoaika 1.16.28 on hänen uusi henkilökohtainen ennätys. Alisa Vainion sairastuminen avasi mahdollisuuden muille kilpailijoille,…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Puolimaraton
Suomen maratontähti Alisa Vainio osallistuu lauantaina Helsinki City Run -puolimaratonille, jossa hän hakee kolmatta voittoa. Vainio voitti helmikuussa maratonin Suomen ennätyksellä ja…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #AlisaVainio, #HelsinkiCityRun
Maratonjuoksija Alisa Vainio on solminut merkittävän kenkäsopimuksen Tokion MM-kisojen jälkeen. Sopimus tuo hänelle kuusinumeroisen summan vuodessa. Vainio tienaa myös kilpailuista jaettavia palkintoja…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #AlisaVainio
Suomalainen keihäslupaus Jere Murto teki Vantaalla huipputuloksen heittämällä 80,23 metriä. Tämä tulos on sekä Suomen ennätys että maailman tämän kauden paras. Murto…
Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.