Nimipäivä:
Lyydia, Lyyli
15°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat.


Alisa Vainio voitti Helsinki City Runin

Aihesivu: Alisa Vainio voitti Helsinki City Runin

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Alisa Vainio voitti ylivoimaisesti naisten puolimaratonin Helsinki City Run -tapahtumassa. Hänen voittoaikansa oli 1.09.39, joka jäi vain yhdeksän sekunnin päähän Suomen ennätyksestä. Vainio kertoi juoksun olleen hänelle pettymys, vaikka kilpailu oli osa hänen harjoitusohjelmaansa.

  • 23 juttua
  • 8 lähdettä
  • Yleisurheilu
  • Päivitetty 16.5.2026 klo 22:44
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Alisa Vainio voitti ylivoimaisesti naisten puolimaratonin Helsinki City Run -tapahtumassa. Hänen voittoaikansa oli 1.09.39, joka jäi vain yhdeksän sekunnin päähän Suomen ennätyksestä. Vainio kertoi juoksun olleen hänelle pettymys, vaikka kilpailu oli osa hänen harjoitusohjelmaansa.

Aiheesta on julkaistu 23 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 22:44, pääluokka Yleisurheilu.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Ilta-Sanomat, Keskisuomalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Alisa Vainio voitti Helsinki City Runin • AC Oulu voitti TPS:n miesten liigassa • AC Oulu voitti TPS:n jalkapalloliigassa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 16.5.2026 klo 22:44.
  • Koosteessa on nyt 23 juttua 8 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Yleisurheilu.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #ManchesterCity, #ACOulu, #TPS.

Selkokielinen yhteenveto

Alisa Vainio voitti puolimaratonin

Alisa Vainio voitti naisten puolimaratonin Helsinki City Run -tapahtumassa. Hänen voittoaikansa oli 1.09.39. Tämä aika oli vain yhdeksän sekuntia Suomen ennätyksestä. Vainio ei ollut täysin tyytyväinen juoksuunsa. Hän sanoi, että juoksu oli rauhatonta ja hän ei saanut hyvää tunnetta.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.