Nimipäivä:
Seppo
14°C Helsinki

Auto ajoi väkijoukkoon Italiassa

Aihesivu: Auto ajoi väkijoukkoon Italiassa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Pohjois-Italian Modenassa auto ajoi väkijoukkoon, ja useita ihmisiä loukkaantui. Pormestarin mukaan seitsemän henkilöä sai vammoja, joista kaksi vakavasti. Kuljettaja poistui autosta veitsi kädessään, mutta ei onnistunut puukottamaan ketään.

  • 10 juttua
  • 8 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 16.5.2026 klo 20:25
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Pohjois-Italian Modenassa auto ajoi väkijoukkoon, ja useita ihmisiä loukkaantui. Pormestarin mukaan seitsemän henkilöä sai vammoja, joista kaksi vakavasti. Kuljettaja poistui autosta veitsi kädessään, mutta ei onnistunut puukottamaan ketään.

Aiheesta on julkaistu 10 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 20:25, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, MTV Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Auto ajoi väkijoukkoon Italiassa • Auto ajoi väkijoukkoon Italiassa • Auto ajoi väkijoukkoon Italiassa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 16.5.2026 klo 20:25.
  • Koosteessa on nyt 10 juttua 8 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Modena, #Italia, #Onnettomuus.

Selkokielinen yhteenveto

Auto ajoi väkijoukkoon Italiassa

Italiassa, Modenassa, auto törmäsi väkijoukkoon. Useita ihmisiä loukkaantui, ja kaksi heistä on vakavasti loukkaantunut. Kuljettaja ajoi jalkakäytävälle ja lähti autosta veitsi kädessään. Hän ei kuitenkaan puukottanut ketään. Tapahtumien kulku on vielä epäselvä.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.