Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pohjois-Italian Modenassa auto ajoi väkijoukkoon, ja useita ihmisiä loukkaantui. Pormestarin mukaan seitsemän henkilöä sai vammoja, joista kaksi vakavasti. Kuljettaja poistui autosta veitsi kädessään, mutta ei onnistunut puukottamaan ketään.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pohjois-Italian Modenassa auto ajoi väkijoukkoon, ja useita ihmisiä loukkaantui. Pormestarin mukaan seitsemän henkilöä sai vammoja, joista kaksi vakavasti. Kuljettaja poistui autosta veitsi kädessään, mutta ei onnistunut puukottamaan ketään.
Aiheesta on julkaistu 10 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 20:25, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Auto ajoi väkijoukkoon Italiassa • Auto ajoi väkijoukkoon Italiassa • Auto ajoi väkijoukkoon Italiassa.
Auto ajoi väkijoukkoon Italiassa
Italiassa, Modenassa, auto törmäsi väkijoukkoon. Useita ihmisiä loukkaantui, ja kaksi heistä on vakavasti loukkaantunut. Kuljettaja ajoi jalkakäytävälle ja lähti autosta veitsi kädessään. Hän ei kuitenkaan puukottanut ketään. Tapahtumien kulku on vielä epäselvä.
Pohjois-Italian Modenassa auto ajoi väkijoukkoon, ja useita ihmisiä loukkaantui. Pormestarin mukaan seitsemän henkilöä sai vammoja, joista kaksi vakavasti. Kuljettaja poistui autosta veitsi kädessään, mutta ei onnistunut puukottamaan ketään.
Pohjois-Italian Modenassa useita ihmisiä loukkaantui, kun auto ajoi väkijoukkoon. Kuljettaja poistui autosta veitsi kädessään, mutta ei onnistunut puukottamaan ketään. Tapahtumien kulku on edelleen epäselvä.
Pohjois-Italian Modenassa auto ajoi väkijoukkoon, ja useita ihmisiä loukkaantui. Kuljettaja poistui autosta veitsi kädessään, mutta ei onnistunut puukottamaan ketään. Tapahtumien kulku on edelleen epäselvä.
Modenan kaupungissa Italiassa useat ihmiset loukkaantuivat, kun autoilija ajoi väkijoukkoon lauantaina. Kuski pakeni paikalta ja puukotti ohikulkijaa, joka yritti pysäyttää hänet. Poliisi on pidättänyt epäillyn, 30-vuotiaan miehen, joka…
Italiassa Modenan kaupungin keskustassa autoilija ajoi väkijoukkoon, aiheuttaen ainakin seitsemän loukkaantumista, joista kaksi vakavia. Kuljettaja pakeni paikalta ja puukotti henkilöä, joka yritti pysäyttää hänet. Alustavien tietojen mukaan teko…
Italiassa Modenassa auto ajoi väkijoukkoon, ja seitsemän ihmistä loukkaantui. Neljä loukkaantuneista on vakavasti, ja kaksi heistä on kuljetettu sairaalaan helikopterilla. Kuljettaja pakeni paikalta, mutta hänet pidätettiin myöhemmin.
Italiassa Modenassa auto ajoi väkijoukkoon, ja ainakin seitsemän ihmistä loukkaantui. Auto törmäsi jalankulkijoihin ja kaupan ikkunaan, ja kuljettaja pakeni paikalta. Hänet pidätettiin myöhemmin, ja poliisi tutkii onnettomuuden syitä.
Italian Modenassa useita ihmisiä loukkaantui, kun auto ajoi väkijoukkoon. Auto osui noin kymmeneen jalankulkijaan ja törmäsi kaupan ikkunaan. Kuljettaja pakeni paikalta, mutta hänet pidätettiin pian.
Modenan kaupungin keskustassa autoilija ajoi väkijoukkoon, aiheuttaen noin kymmenen loukkaantumista. Kuljettaja pakeni paikalta ja puukotti henkilöä, joka yritti pysäyttää hänet. Alustavien tietojen mukaan teko oli tahallinen ja osa…
Modenan keskustassa Italiassa auto ajoi väkijoukkoon, jossa noin kymmenen ihmistä loukkaantui. Osa loukkaantuneista on vakavasti. Kuljettaja ehti myös puukottaa yhden henkilön paetessaan.
Bangkokissa tapahtui lauantaina vakava junatörmäys, jossa juna törmäsi bussiin. Törmäyksen seurauksena ainakin kahdeksan ihmistä kuoli, kaikki bussissa olleita. Onnettomuus sytytti myös muita…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Onnettomuus
Perjantaina Uudellemaalle suuntautuneet droonit tulivat Venäjän alueelta, mutta ne eivät päätyneet Suomeen. Puolustusvoimien mukaan droonit liittyivät Ukrainan operaatioihin Venäjää vastaan. Aamulla todettiin,…
Ulkomaat
Israel vahvisti, että Hamasin aseellisen siiven johtaja on kuollut Gazassa tapahtuneessa iskussa. Isku kohdistui asuinhuoneistoon ja siviiliautoon. Johtaja oli keskeinen hahmo Hamasin…
Ulkomaat
Venäjän presidentti Vladimir Putin matkustaa ensi viikolla Kiinaan, kertoi Kreml. Vierailun aikana Putin ja Kiinan presidentti Xi Jinping keskustelevat maiden välisen kumppanuuden…
Ulkomaat
Malediiveilla tapahtuneessa sukellusonnettomuudessa on kuollut kuusi henkilöä, mukaan lukien äiti ja tytär. Menehtyneet olivat yhteydessä Genovan yliopistoon, ja yksi ruumis on löydetty…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Onnettomuus
Kongon demokraattisessa tasavallassa on puhjennut ebolaepidemia, joka on jo vaatinut 65 kuolonuhria ja 246 epäiltyä tartuntaa. Epidemia on erityisesti levinnyt Iturin maakunnassa,…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.