Nimipäivä:
Lyydia, Lyyli
15°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat.


Auto ajoi väkijoukkoon Italiassa

Aihesivu: Auto ajoi väkijoukkoon Italiassa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Pohjois-Italian Modenassa auto ajoi väkijoukkoon, ja useita ihmisiä loukkaantui. Pormestarin mukaan seitsemän henkilöä sai vammoja, joista kaksi vakavasti. Kuljettaja poistui autosta veitsi kädessään, mutta ei onnistunut puukottamaan ketään.

  • 10 juttua
  • 8 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 16.5.2026 klo 20:25
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Pohjois-Italian Modenassa auto ajoi väkijoukkoon, ja useita ihmisiä loukkaantui. Pormestarin mukaan seitsemän henkilöä sai vammoja, joista kaksi vakavasti. Kuljettaja poistui autosta veitsi kädessään, mutta ei onnistunut puukottamaan ketään.

Aiheesta on julkaistu 10 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 20:25, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, MTV Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Auto ajoi väkijoukkoon Italiassa • Auto ajoi väkijoukkoon Italiassa • Auto ajoi väkijoukkoon Italiassa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 16.5.2026 klo 20:25.
  • Koosteessa on nyt 10 juttua 8 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Modena, #Italia, #Onnettomuus.

Selkokielinen yhteenveto

Auto ajoi väkijoukkoon Italiassa

Italiassa, Modenassa, auto törmäsi väkijoukkoon. Useita ihmisiä loukkaantui, ja kaksi heistä on vakavasti loukkaantunut. Kuljettaja ajoi jalkakäytävälle ja lähti autosta veitsi kädessään. Hän ei kuitenkaan puukottanut ketään. Tapahtumien kulku on vielä epäselvä.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.