Nimipäivä:
Lyydia, Lyyli
15°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat.


MTV ja Elisa riitelevät jääkiekon MM-sopimuksesta

Aihesivu: MTV ja Elisa riitelevät jääkiekon MM-sopimuksesta

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

MTV on kieltäytynyt Elisan ehdotuksesta jatkaa suoria lähetyksiä jääkiekon MM-kilpailuista. Sopimusneuvottelut ovat käynnissä, mutta erimielisyydet jakelusopimuksesta jatkuvat. MTV:n toimitusjohtaja kritisoi Elisan hidasta toimintaa neuvotteluissa.

  • 12 juttua
  • 10 lähdettä
  • Jääkiekko
  • Päivitetty 14.5.2026 klo 17:42
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

MTV on kieltäytynyt Elisan ehdotuksesta jatkaa suoria lähetyksiä jääkiekon MM-kilpailuista. Sopimusneuvottelut ovat käynnissä, mutta erimielisyydet jakelusopimuksesta jatkuvat. MTV:n toimitusjohtaja kritisoi Elisan hidasta toimintaa neuvotteluissa.

Aiheesta on julkaistu 12 juttua, 10 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.5.2026 klo 17:42, pääluokka Jääkiekko.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, MTV Uutiset, Turun Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa MTV ja Elisa riitelevät jääkiekon MM-sopimuksesta • Elisan ja MTV:n kiista jatkuu jääkiekon MM-kisoissa • MTV ja Elisa riitelevät kisoista.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 14.5.2026 klo 17:42.
  • Koosteessa on nyt 12 juttua 10 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Jääkiekko.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Jääkiekko, #MTV, #Elisa.

Selkokielinen yhteenveto

MTV ja Elisa riitelevät sopimuksesta

MTV ei suostu Elisan ehdotukseen jatkaa jääkiekon MM-lähetyksiä. Neuvottelut ovat käynnissä, mutta ongelmat jatkuvat. MTV:n johtaja sanoo, että Elisa on toiminut liian hitaasti. Hän on pettynyt tilanteeseen.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.