Nimipäivä:
Seppo
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.


MTV ja Elisa riitelevät jääkiekon MM-sopimuksesta

Aihesivu: MTV ja Elisa riitelevät jääkiekon MM-sopimuksesta

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

MTV on kieltäytynyt Elisan ehdotuksesta jatkaa suoria lähetyksiä jääkiekon MM-kilpailuista. Sopimusneuvottelut ovat käynnissä, mutta erimielisyydet jakelusopimuksesta jatkuvat. MTV:n toimitusjohtaja kritisoi Elisan hidasta toimintaa neuvotteluissa.

  • 12 juttua
  • 10 lähdettä
  • Jääkiekko
  • Päivitetty 14.5.2026 klo 17:42
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

MTV on kieltäytynyt Elisan ehdotuksesta jatkaa suoria lähetyksiä jääkiekon MM-kilpailuista. Sopimusneuvottelut ovat käynnissä, mutta erimielisyydet jakelusopimuksesta jatkuvat. MTV:n toimitusjohtaja kritisoi Elisan hidasta toimintaa neuvotteluissa.

Aiheesta on julkaistu 12 juttua, 10 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.5.2026 klo 17:42, pääluokka Jääkiekko.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, MTV Uutiset, Turun Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa MTV ja Elisa riitelevät jääkiekon MM-sopimuksesta • Elisan ja MTV:n kiista jatkuu jääkiekon MM-kisoissa • MTV ja Elisa riitelevät kisoista.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 14.5.2026 klo 17:42.
  • Koosteessa on nyt 12 juttua 10 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Jääkiekko.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Jääkiekko, #MTV, #Elisa.

Selkokielinen yhteenveto

MTV ja Elisa riitelevät sopimuksesta

MTV ei suostu Elisan ehdotukseen jatkaa jääkiekon MM-lähetyksiä. Neuvottelut ovat käynnissä, mutta ongelmat jatkuvat. MTV:n johtaja sanoo, että Elisa on toiminut liian hitaasti. Hän on pettynyt tilanteeseen.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.