Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
MTV on kieltäytynyt Elisan ehdotuksesta jatkaa suoria lähetyksiä jääkiekon MM-kilpailuista. Sopimusneuvottelut ovat käynnissä, mutta erimielisyydet jakelusopimuksesta jatkuvat. MTV:n toimitusjohtaja kritisoi Elisan hidasta toimintaa neuvotteluissa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
MTV on kieltäytynyt Elisan ehdotuksesta jatkaa suoria lähetyksiä jääkiekon MM-kilpailuista. Sopimusneuvottelut ovat käynnissä, mutta erimielisyydet jakelusopimuksesta jatkuvat. MTV:n toimitusjohtaja kritisoi Elisan hidasta toimintaa neuvotteluissa.
Aiheesta on julkaistu 12 juttua, 10 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.5.2026 klo 17:42, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, MTV Uutiset, Turun Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa MTV ja Elisa riitelevät jääkiekon MM-sopimuksesta • Elisan ja MTV:n kiista jatkuu jääkiekon MM-kisoissa • MTV ja Elisa riitelevät kisoista.
MTV ja Elisa riitelevät sopimuksesta
MTV ei suostu Elisan ehdotukseen jatkaa jääkiekon MM-lähetyksiä. Neuvottelut ovat käynnissä, mutta ongelmat jatkuvat. MTV:n johtaja sanoo, että Elisa on toiminut liian hitaasti. Hän on pettynyt tilanteeseen.
MTV on kieltäytynyt Elisan ehdotuksesta jatkaa suoria lähetyksiä jääkiekon MM-kilpailuista. Sopimusneuvottelut ovat käynnissä, mutta erimielisyydet jakelusopimuksesta jatkuvat. MTV:n toimitusjohtaja kritisoi Elisan hidasta toimintaa neuvotteluissa.
Elisa ja MTV eivät ole päässeet sopimukseen jääkiekon MM-kisojen näyttämisestä. MTV on kieltäytynyt Elisan ehdotuksesta jatkaa lähetyksiä, mikä on herättänyt pettymystä. Neuvottelut uusista sopimuksista jatkuvat edelleen.
MTV ja Elisa ovat erimielisiä jääkiekon MM-kisojen lähetysoikeuksista. Elisa syyttää MTV:tä viime hetken tarjouksen hylkäämisestä, kun taas MTV:n toimitusjohtaja kritisoi Elisaa neuvottelujen hitaudesta. Tilanne on herättänyt keskustelua julkisuudessa.
Elisa ilmoittaa, että MTV on kieltäytynyt ehdotuksesta jatkaa jääkiekon MM-kisojen lähetyksiä Elisan kanavilla. MTV:n kanavat lakkasivat näkymästä Elisan kaapeli-tv:ssä, koska jakelusopimus irtisanottiin. MTV välittää kuitenkin Suomen pelit ja…
Elisa ilmoittaa, että MTV on kieltäytynyt jatkamasta jääkiekon MM-kisojen lähetyksiä Elisan kaapeli-tv:ssä ja Elisa Viihteessä. MTV:n kanavat lakkasivat näkymästä Elisan palveluissa, koska jakelusopimus irtisanottiin. Elisa tarjoaa kuitenkin vaihtoehtona…
Jääkiekon MM-kisat pelataan Sveitsissä 15.–31. toukokuuta. Suomi tavoittelee paluuta mitalipeleihin neljän vuoden tauon jälkeen, kun taas USA puolustaa mestaruuttaan. Kisat näkyvät Suomessa MTV3-kanavalla ja Viaplayn kanavissa.
Elisa ilmoittaa, että MTV on kieltäytynyt ehdotuksesta jatkaa jääkiekon MM-kisojen lähetyksiä Elisan kaapeli-tv:ssä ja Elisa Viihteessä. MTV:n kanavat lakkasivat näkymästä Elisan palveluissa, koska jakelusopimukset on irtisanottu. Elisa tarjoaa…
MTV on kieltäytynyt Elisan ehdotuksesta jatkaa jääkiekon MM-kisojen lähetyksiä Elisan palveluissa. MTV:n kanavat lakkasivat näkymästä Elisan kaapeli-tv:ssä ja Elisa Viihteessä, koska jakelusopimus irtisanottiin. Jääkiekon MM-kisat alkavat huomenna ja…
Elisa ilmoitti, että MTV on kieltäytynyt jatkamasta jääkiekon MM-kisojen lähetyksiä Elisan kaapeli-tv:ssä ja Elisa Viihteessä. MTV:n kanavat lakkasivat näkymästä Elisan palveluissa, koska jakelusopimukset irtisanottiin. Elisa tarjoaa kuitenkin vaihtoehdon…
Elisa ilmoitti, että MTV on kieltäytynyt ehdotuksesta jatkaa jääkiekon MM-kisojen lähetyksiä Elisan kaapeli-tv:ssä ja Elisa Viihteessä. MTV:n kanavat lakkasivat näkymästä Elisan palveluissa, koska jakelusopimus on irtisanottu. Elisa tarjoaa…
Elisa ilmoittaa, että MTV on kieltäytynyt jatkamasta jääkiekon MM-kisojen lähetyksiä Elisan kaapeli-tv:ssä ja Elisa Viihteessä. MTV:n kanavat lakkasivat näkymästä Elisan palveluissa, koska jakelusopimus on irtisanottu. Elisa tarjoaa kuitenkin…
Elisa ilmoitti, että MTV on kieltäytynyt jatkamasta jääkiekon MM-kisojen lähetyksiä Elisan kaapeli-tv:ssä ja Elisa Viihteessä. MTV:n kanavat lakkasivat näkymästä Elisan palveluissa, koska jakelusopimukset on irtisanottu. Elisa tarjoaa kuitenkin…
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat lähtee MM-turnaukseen vahvalla NHL-taustalla. Joukkueessa on 18 pelaajaa, joilla on kokemusta NHL:stä, ja yhteensä 4 841 NHL-runkosarjaottelua. Leijonat sijoittuu…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Miesten jääkiekon MM-kisat käynnistyvät 15. toukokuuta Sveitsissä. Suomi kohtaa avausottelussaan Saksan. Lohkovaiheessa Suomi pelaa Zürichissä yhdessä muiden A-lohkon joukkueiden kanssa.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Suomen miesten jääkiekkomaajoukkue harjoitteli torstaina Zürichin MM-kisojen pääareenalla. Päävalmentaja Antti Pennanen vahvisti ketjukoostumukset, ja ykkösketjuun kuuluvat Sakari Manninen, Aleksander Barkov ja Teuvo…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko, #MMkisat
Ville Peltonen on saanut uuden työn Sveitsissä, kun hänestä tuli HC Ajoien valmentaja. Seura, joka sijoittui viimeiseksi Sveitsin liigassa, ilmoitti Peltosen kahden…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko, #Leijonat
Elisa ehdotti suoran lähetyksen jatkamista jääkiekon MM-kisojen yli, mutta MTV hylkäsi ehdotuksen. Elisan Andrei Nahkala pitää MTV:n päätöstä valitettavana, ja riita ei…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Elisa, #MTV
Mikko Lehtonen, Turusta kotoisin oleva jääkiekkopuolustaja, ei osallistunut Leijonien mediapäivään. Hän valmistautuu seitsemänsiin MM-kisoihinsa tuoreena kahden lapsen isänä.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Jääkiekko
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.