Nimipäivä:
Johanna, Hanna, Jenni, Hanne, Hannele, Jenna, Joanna
13°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Teemu Keskisarja kritisoi eduskunnan kesäkokousta, kun taas Arvi Savolaista syytetään pahoinpitelyistä. Ratinan puukottaja sai tuomion vankeuteen.


Kolme maastopaloa Pirkanmaalla sunnuntaina

Aihesivu: Kolme maastopaloa Pirkanmaalla sunnuntaina

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Sunnuntaina Pirkanmaalla syttyi kolme maastopaloa. Vesilahdessa palo uhkasi kahta rakennusta, mutta ne säästyivät. Orivedellä tuhka syttyi kytemään pellolla. Pelastuslaitos sai palot hallintaan nopeasti.

  • 7 juttua
  • 4 lähdettä
  • Kotimaa
  • Päivitetty 19.4.2026 klo 17:19
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Sunnuntaina Pirkanmaalla syttyi kolme maastopaloa. Vesilahdessa palo uhkasi kahta rakennusta, mutta ne säästyivät. Orivedellä tuhka syttyi kytemään pellolla. Pelastuslaitos sai palot hallintaan nopeasti.

Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.4.2026 klo 17:19, pääluokka Kotimaa.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Hämeen Sanomat, Aamulehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kolme maastopaloa Pirkanmaalla sunnuntaina • Likasaari syttyi jälleen: paikallinen polttoperinne jatkuu Tornionjoella • Hämeenlinnassa omakotitalo syttyi tuleen.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 19.4.2026 klo 17:19.
  • Koosteessa on nyt 7 juttua 4 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kotimaa.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #pelastuslaitos, #maastopalo, #Ylivieska.

Selkokielinen yhteenveto

Maastopaloja Pirkanmaalla sunnuntaina

Sunnuntaina Pirkanmaalla syttyi kolme maastopaloa. Vesilahdessa palo uhkasi kahta rakennusta, mutta ne säästyivät. Orivedellä tuhka syttyi kytemään pellolla. Pelastuslaitos sammutti palot nopeasti. Maastopalovaroitus on voimassa suuressa osassa Suomea.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 20.07.2026

TILANNE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Pujon siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan eteläosissa. Siitepölyä on enimmäkseen pieniä määriä maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, mutta määrät voivat nousta paikoin kohtalaisiksi kukkivien kasvustojen läheisyydessä. Etelä-Lapissa siitepölyä on ilmassa vähän tai hyvin vähän.
Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.


ENNUSTE

Heinien jatkuu ja pujon kukinta jatkuu.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, maan pohjoisosissa vähäisistä kohtalaisiin.
Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisia määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.