Nimipäivä:
Sulevi
17°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Tänään uutisissa kolme eduskuntapuoluetta kokoontuu puoluekokouksiin, poliisi tutkii Varissuon välikohtausta ja Yhdysvallat peruu ohjuskaupat Saksalle.


Kolme maastopaloa Pirkanmaalla sunnuntaina

Aihesivu: Kolme maastopaloa Pirkanmaalla sunnuntaina

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Sunnuntaina Pirkanmaalla syttyi kolme maastopaloa. Vesilahdessa palo uhkasi kahta rakennusta, mutta ne säästyivät. Orivedellä tuhka syttyi kytemään pellolla. Pelastuslaitos sai palot hallintaan nopeasti.

  • 7 juttua
  • 4 lähdettä
  • Kotimaa
  • Päivitetty 19.4.2026 klo 17:19
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Sunnuntaina Pirkanmaalla syttyi kolme maastopaloa. Vesilahdessa palo uhkasi kahta rakennusta, mutta ne säästyivät. Orivedellä tuhka syttyi kytemään pellolla. Pelastuslaitos sai palot hallintaan nopeasti.

Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.4.2026 klo 17:19, pääluokka Kotimaa.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Hämeen Sanomat, Aamulehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kolme maastopaloa Pirkanmaalla sunnuntaina • Likasaari syttyi jälleen: paikallinen polttoperinne jatkuu Tornionjoella • Hämeenlinnassa omakotitalo syttyi tuleen.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 19.4.2026 klo 17:19.
  • Koosteessa on nyt 7 juttua 4 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kotimaa.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #pelastuslaitos, #maastopalo, #Ylivieska.

Selkokielinen yhteenveto

Maastopaloja Pirkanmaalla sunnuntaina

Sunnuntaina Pirkanmaalla syttyi kolme maastopaloa. Vesilahdessa palo uhkasi kahta rakennusta, mutta ne säästyivät. Orivedellä tuhka syttyi kytemään pellolla. Pelastuslaitos sammutti palot nopeasti. Maastopalovaroitus on voimassa suuressa osassa Suomea.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinän kukinta on alkamassa eteläisessä Lapissa.
Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen.
Heinien siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan lounaisosissa. Muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa määrät ovat enimmäkseen vähäisiä.
Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa.
Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi.
Heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisia määriä maan lounaisosissa ja Uudellamaalla. Määrät jäävät enimmäkseen vähäisiksi muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.