Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teemu Keskisarja kritisoi eduskunnan kesäkokousta, kun taas Arvi Savolaista syytetään pahoinpitelyistä. Ratinan puukottaja sai tuomion vankeuteen.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Sunnuntaina Pirkanmaalla syttyi kolme maastopaloa. Vesilahdessa palo uhkasi kahta rakennusta, mutta ne säästyivät. Orivedellä tuhka syttyi kytemään pellolla. Pelastuslaitos sai palot hallintaan nopeasti.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Sunnuntaina Pirkanmaalla syttyi kolme maastopaloa. Vesilahdessa palo uhkasi kahta rakennusta, mutta ne säästyivät. Orivedellä tuhka syttyi kytemään pellolla. Pelastuslaitos sai palot hallintaan nopeasti.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.4.2026 klo 17:19, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Hämeen Sanomat, Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kolme maastopaloa Pirkanmaalla sunnuntaina • Likasaari syttyi jälleen: paikallinen polttoperinne jatkuu Tornionjoella • Hämeenlinnassa omakotitalo syttyi tuleen.
Maastopaloja Pirkanmaalla sunnuntaina
Sunnuntaina Pirkanmaalla syttyi kolme maastopaloa. Vesilahdessa palo uhkasi kahta rakennusta, mutta ne säästyivät. Orivedellä tuhka syttyi kytemään pellolla. Pelastuslaitos sammutti palot nopeasti. Maastopalovaroitus on voimassa suuressa osassa Suomea.
Sunnuntaina Pirkanmaalla syttyi kolme maastopaloa. Vesilahdessa palo uhkasi kahta rakennusta, mutta ne säästyivät. Orivedellä tuhka syttyi kytemään pellolla. Pelastuslaitos sai palot hallintaan nopeasti.
Likasaari syttyi tuleen lauantai-iltana Tornionjoessa. Paikallinen perinne on polttaa saarta vuosittain, jotta edellisen vuoden kuloheinä poistuu. Pelastuslaitos valvoi, ettei palo leviäisi.
Hämeenlinnassa Kankaantakassa syttyi tulipalo omakotitalossa. Pelastuslaitos on parhaillaan sammuttamassa paloa. Tapahtumasta ei ole vielä lisätietoja.
Ylivieskassa syttyi kolme maastopaloa sunnuntaina. Ensimmäinen palo johtui lasten nuotioleikeistä ja levisi muutaman aarin alueelle. Toinen palo oli kulotuksesta, joka uhkasi pihapiiriä.
Ylivieskassa syttyi kolme maastopaloa sunnuntaina. Ensimmäinen palo alkoi lasten nuotioleikeistä Murrontien alueella. Kaksi muuta paloa liittyivät kulotukseen ja syttyivät Koivurannantiellä sekä Pinolantiellä. Yksi henkilö joutui sairaalaan savumyrkytyksen vuoksi,…
Ylivieskassa syttyi kaksi maastopaloa lasten leikkien seurauksena. Ensimmäinen palo alkoi nuotioleikeistä Murrontiellä ja toinen kulotuksesta Koivurannantiellä. Pelastuslaitos sai palot nopeasti hallintaan, mutta yksi henkilö vietiin sairaalaan savun vuoksi.
Hattulassa Pälkäneentien varrella syttyi pieni maastopalo sunnuntaina iltapäivällä. Pelastuslaitos sai palon sammutettua nopeasti.
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 20.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan eteläosissa. Siitepölyä on enimmäkseen pieniä määriä maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, mutta määrät voivat nousta paikoin kohtalaisiksi kukkivien kasvustojen läheisyydessä. Etelä-Lapissa siitepölyä on ilmassa vähän tai hyvin vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, maan pohjoisosissa vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisia määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.