Nimipäivä:
Raili, Raila
13°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Toukokuu oli Ukrainassa siviileille tuhoisin kuukausi neljään vuoteen, kertoo YK. Yhdysvallat on surmannut venezuelalaisen Tren de Aragua -rikollisjärjestön…


Markku Hietanen on kuollut 80-vuotiaana

Aihesivu: Markku Hietanen on kuollut 80-vuotiaana

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Raviuransa aikana 2 302 voittoa saavuttanut Markku Hietanen on kuollut. Hän menehtyi sairauden vuoksi sunnuntaina. Hietanen oli tunnettu raviohjastaja, joka aloitti uransa 11-vuotiaana vuonna 1956. Hänen viimeinen kilpailunsa oli helmikuussa, ja hänet muistetaan lempinimellä Faari.

  • 10 juttua
  • 9 lähdettä
  • Kotimaa
  • Päivitetty 7.4.2026 klo 10:54
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Raviuransa aikana 2 302 voittoa saavuttanut Markku Hietanen on kuollut. Hän menehtyi sairauden vuoksi sunnuntaina. Hietanen oli tunnettu raviohjastaja, joka aloitti uransa 11-vuotiaana vuonna 1956. Hänen viimeinen kilpailunsa oli helmikuussa, ja hänet muistetaan lempinimellä Faari.

Aiheesta on julkaistu 10 juttua, 9 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.4.2026 klo 10:54, pääluokka Kotimaa.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Markku Hietanen on kuollut 80-vuotiaana • Raviurheilija Markku Hietanen on kuollut • Markku Hietanen on kuollut 80-vuotiaana.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 7.4.2026 klo 10:54.
  • Koosteessa on nyt 10 juttua 9 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kotimaa.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #MarkkuHietanen, #raviurheilu, #hevosurheilu.

Selkokielinen yhteenveto

Markku Hietanen kuoli 80-vuotiaana

Markku Hietanen on kuollut 80-vuotiaana. Hän oli tunnettu raviurheilija, joka saavutti urallaan 2 302 voittoa. Hietanen aloitti uransa 11-vuotiaana ja kilpaili lähes 70 vuotta. Hänen viimeinen kilpailunsa oli helmikuussa. Hietanen tunnettiin myös lempinimellä Faari.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa.
Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa.
Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.