Nimipäivä:
Tuukka, Touko
15°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.


Markku Hietanen on kuollut 80-vuotiaana

Aihesivu: Markku Hietanen on kuollut 80-vuotiaana

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Raviuransa aikana 2 302 voittoa saavuttanut Markku Hietanen on kuollut. Hän menehtyi sairauden vuoksi sunnuntaina. Hietanen oli tunnettu raviohjastaja, joka aloitti uransa 11-vuotiaana vuonna 1956. Hänen viimeinen kilpailunsa oli helmikuussa, ja hänet muistetaan lempinimellä Faari.

  • 10 juttua
  • 9 lähdettä
  • Kotimaa
  • Päivitetty 7.4.2026 klo 10:54
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Raviuransa aikana 2 302 voittoa saavuttanut Markku Hietanen on kuollut. Hän menehtyi sairauden vuoksi sunnuntaina. Hietanen oli tunnettu raviohjastaja, joka aloitti uransa 11-vuotiaana vuonna 1956. Hänen viimeinen kilpailunsa oli helmikuussa, ja hänet muistetaan lempinimellä Faari.

Aiheesta on julkaistu 10 juttua, 9 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.4.2026 klo 10:54, pääluokka Kotimaa.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Markku Hietanen on kuollut 80-vuotiaana • Raviurheilija Markku Hietanen on kuollut • Markku Hietanen on kuollut 80-vuotiaana.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 7.4.2026 klo 10:54.
  • Koosteessa on nyt 10 juttua 9 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kotimaa.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #MarkkuHietanen, #raviurheilu, #hevosurheilu.

Selkokielinen yhteenveto

Markku Hietanen kuoli 80-vuotiaana

Markku Hietanen on kuollut 80-vuotiaana. Hän oli tunnettu raviurheilija, joka saavutti urallaan 2 302 voittoa. Hietanen aloitti uransa 11-vuotiaana ja kilpaili lähes 70 vuotta. Hänen viimeinen kilpailunsa oli helmikuussa. Hietanen tunnettiin myös lempinimellä Faari.

Tuoreimmat uutiset

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.