Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Unkarissa tapahtui vakava bussiturma, jossa kuoli 12 ihmistä. Samanaikaisesti Romanian ilmatilassa espanjalainen F-18-hävittäjä ampui alas droonin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Seinäjoen Jalkapallokerho kärsi tappion IFK Mariehamnille Veikkausliigassa. Sarjajumbona pelaava Mariehamn voitti ottelun maalein 2–0, mikä oli joukkueen kauden ensimmäinen voitto. SJK:n pistetili on nyt 18 pistettä 20 pelatun ottelun jälkeen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Seinäjoen Jalkapallokerho kärsi tappion IFK Mariehamnille Veikkausliigassa. Sarjajumbona pelaava Mariehamn voitti ottelun maalein 2–0, mikä oli joukkueen kauden ensimmäinen voitto. SJK:n pistetili on nyt 18 pistettä 20 pelatun ottelun jälkeen.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.8.2026 klo 21:40, pääluokka Jalkapallo.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Ilkka-Pohjalainen, Turun Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa SJK kärsi tappion IFK Mariehamnille kauden ensimmäisessä voitossa • IFK Mariehamn voitti SJK:n jalkapalloliigassa • Oskari Paldanius voitti ensimmäisen turnauksensa.
SJK kärsi tappion IFK Mariehamnille kauden ensimmäisessä voitossa
Seinäjoen Jalkapallokerho hävisi IFK Mariehamnille jalkapallon Veikkausliigassa. Ottelu päättyi 2–0 Mariehamnin voittoon. Tämä oli Mariehamnin kauden ensimmäinen voitto. SJK:lla on nyt 18 pistettä 20 pelatun ottelun jälkeen.
Seinäjoen Jalkapallokerho kärsi tappion IFK Mariehamnille Veikkausliigassa. Sarjajumbona pelaava Mariehamn voitti ottelun maalein 2–0, mikä oli joukkueen kauden ensimmäinen voitto. SJK:n pistetili on nyt 18 pistettä 20 pelatun…
IFK Mariehamn voitti SJK:n miesten jalkapalloliigassa lukemin 2–0. Ottelussa maalinteossa onnistuivat Rui Monteiro ja Noah Nurmi. Yleisöä ottelussa oli 1 252.
Oskari Paldanius saavutti uransa ensimmäisen voiton kaksinpeliturnauksessa yleisessä sarjassa. Voitto tapahtui Turun Impivaarassa, jossa pelattiin sekä kaksin- että nelinpelejä. Paldanius korosti voiton vaatimaa henkistä kanttia.
IFK Mariehamn voitti vihdoin ensimmäisen ottelunsa miesten liigassa kaatamalla SJK:n 2–0. Maalit teki Rui Monteiro ja Noah Nurmi. Voitto nosti IFK:n sarjataulukossa kahdeksaan pisteeseen.
IFK Mariehamn sai kauden ensimmäisen voittonsa jalkapallon miesten liigassa, kun se voitti SJK:n 2–0. Maalit teki Rui Monteiro ja Noah Nurmi. Voitto nosti IFK:n yhdeksään pisteeseen sarjataulukossa.
IFK Mariehamn voitti ensimmäisen ottelunsa miesten liigassa kaatamalla SJK:n 2–0. Rui Monteiro ja Noah Nurmi tekivät joukkueen maalit. Voitto oli tärkeä, sillä IFK oli pelannut aiemmin 19 ottelua…
Miesten jalkapalloliigassa TPS voitti VPS:n lukemin 3–1. TPS:n maalit teki Timo Zaal, Albijon Muzaci ja Nils Veinbergs. VPS:n ainoan maalin teki Xavier…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo, #Miestenliiga
Roberto Bautista Agut, entinen tennisammattilainen, aloitti jalkapalloilijan uransa ja teki heti kaksi maalia. Hän pelasi Espanjan seitsemännellä sarjatasolla Els Ibarsos -seurassa, joka…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo, #Tennis
Helsingin Jalkapalloklubin nuori hyökkääjä Toivo Mero siirtyy hollantilaisseura De Graafschapiin. Siirrosta maksetaan merkittävä siirtokorvaus. Mero on pelannut HJK:ssa 38 ottelua ja tehnyt…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Vaasan Palloseura on solminut pelaajasopimuksen Dren Terrnavan kanssa, joka on pelannut viime vuodet Italiassa. 21-vuotias Terrnava on liittynyt VPS:ään kauden 2027 loppuun…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Coritiban ja Chapecoensen ottelussa brasilialainen toppari Jacy putosi pelaajatunnelin aukkoon maalijuhlinnan yhteydessä. Hän oli juuri tehnyt maalin ja hyppäsi aidan yli, mutta…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Kuopion Palloseura pelasi tasapelin Turun Palloseuraa vastaan lukemin 1–1. Vaikka KuPS johti ottelua pitkään, se menetti johtoasemansa lisäajalla. Tulos on joukkueelle pettymys,…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Veikkausliiga
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 14.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla siitepölyä on vähän. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu Lapin eteläpuolella, ja kukinta heikkenee Etelä-Lapissa. Heinien siitepölymäärät jäävät rannikkoalueilla pääosin kohtalaisiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on vähän. Sade laskee siitepölymääriä.