Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Sisäministeri Rantanen tukee Italian vaatimuksia Espanjan erottamiseksi Schengen-alueesta. Lisäksi Hamas ja Israel ovat saavuttaneet sopimuksen, ja Ranualla tapahtui…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ranualla biokaasun tankkausasemalla tapahtui metaanivuoto perjantaina aamupäivällä. Pelastuslaitos eristi alueen ja ryhtyi pelastustoimiin. Tilanne on nyt ohi ja Kisuratie on avattu liikenteelle.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ranualla biokaasun tankkausasemalla tapahtui metaanivuoto perjantaina aamupäivällä. Pelastuslaitos eristi alueen ja ryhtyi pelastustoimiin. Tilanne on nyt ohi ja Kisuratie on avattu liikenteelle.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 31.7.2026 klo 12:37, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Lapin Kansa, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Metaanivuoto Ranualla saatu hallintaan • Metaanivuoto Ranuan biokaasuasemalla • Metaanivuoto Ranuan biokaasuasemalla.
Metaanivuoto Ranualla hallittiin
Ranualla oli metaanivuoto biokaasun tankkausasemalla. Pelastuslaitos toimi nopeasti ja eristi alueen. Vuoto tapahtui kaasun siirtokontissa. Tilanne on nyt ohi ja tie on avattu.
Ranualla biokaasun tankkausasemalla tapahtui metaanivuoto perjantaina aamupäivällä. Pelastuslaitos eristi alueen ja ryhtyi pelastustoimiin. Tilanne on nyt ohi ja Kisuratie on avattu liikenteelle.
Ranualla havaittiin metaanivuoto biokaasun tankkausasemalla perjantaina. Pelastuslaitos eristi alueen ja aloitti pelastustoimenpiteet. Vuoto saatiin hallintaan ja alue avattiin liikenteelle.
Ranualla biokaasun tankkausasemalla on havaittu metaanivuoto, mikä on johtanut alueen eristämiseen. Pelastuslaitos on aloittanut pelastustoimenpiteet ja paikalle on lähetetty yli kymmenen yksikköä. Hälytys vaarallisesta aineesta saatiin aamupäivällä.
Ranualla on havaittu metaanivuoto biokaasun autotankkauspisteellä. Pelastuslaitos on eristänyt alueen ja aloittanut pelastustoimet. Paikalle on lähetetty yli kymmenen pelastusyksikköä.
Ranualla on havaittu metaanivuoto biokaasun autotankkauspisteellä. Pelastuslaitos on eristänyt alueen ja aloittanut pelastustoimet. Paikalle on lähetetty yli kymmenen pelastusyksikköä.
Ranualla on havaittu metaanivuoto biokaasun tankkausasemalla. Pelastuslaitos on eristänyt alueen ja aloittanut pelastustoimet vuodon vuoksi. Tapahtuma sattui perjantaina ennen kello 11.
Ranualla on havaittu metaanivuoto biokaasun autotankkauspisteellä. Pelastuslaitos on eristänyt alueen ja paikalla on kaksitoista pelastusyksikköä suorittamassa pelastustoimia. Tilanne on edelleen kesken ja uutista päivitetään.
Kaarinassa Varsinais-Suomessa tapahtui perjantaiaamuna liikenneonnettomuus, jossa kaksi nuorta menetti henkensä. He matkustivat henkilöautossa, joka ajautui ulos tieltä ja törmäsi siltapilareihin. Onnettomuuden syytä…
Liikenne
Onnettomuustutkintakeskus Otkes ei aloita turvallisuustutkintaa Hyvinkään sähkökoneturmasta. Onnettomuudessa kuoli 71-vuotias mies ja toinen 48-vuotias loukkaantui vakavasti. Otkes aikoo julkaista selvityksen tapahtumasta lähiaikoina.
Liikenne
Itäisellä Suomenlahdella rajoitetaan ilmailua ja meriliikennettä. Puolustusvoimat on ottanut käyttöön tilapäiset rajoitusalueet varotoimena sivullisten turvallisuuden takaamiseksi. Rajoitukset liittyvät mahdollisiin lennokkien uhkiin.
Liikenne
Kaarinassa tapahtui vakava liikenneonnettomuus, jossa henkilöauto suistui tieltä. Ajoneuvossa oli kaksi henkilöä, ja poliisi sai ilmoituksen onnettomuudesta perjantaiaamuna. Tutkinta ja raivaustyöt ovat…
Liikenne
Pohjanmaan poliisi pyytää ilmoittautumaan autoilijaa, joka törmäsi alaikäiseen tyttöön Seinäjoella. Törmäys tapahtui torstaina Kivistön S-marketin kohdalla, kun tyttö ylitti tietä vihreän valon…
Liikenne
Syyskuun alussa pelastuslaitoksille otetaan käyttöön uusi tiedotejärjestelmä, kun Peto-media lakkaa toimimasta. Uuden palvelun myötä pelastuslaitosten on tiedotettava itse, mikä lisää työmäärää. Muutos…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 31.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät ilmassa vaihtelevat maan eteläosien ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisesta runsaaseen ja sisämaassa Etelä-Lappiin asti vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinien siitepölymäärät jäävät mataliksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesti, ja muualla Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homesienien itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan eteläosissa runsaita ja vaihtelevat maan keskiosissa ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti kohtalaisista runsaisiin. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsai§ksi. Maan pohjoisosissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän enimmäkseen vähäisiksi. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.