Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Sisäministeri Rantanen tukee Italian vaatimuksia Espanjan erottamiseksi Schengen-alueesta. Lisäksi Hamas ja Israel ovat saavuttaneet sopimuksen, ja Ranualla tapahtui…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ranualla havaittiin metaanivuoto biokaasun tankkausasemalla perjantaina. Pelastuslaitos eristi alueen ja aloitti pelastustoimenpiteet. Vuoto saatiin hallintaan ja alue avattiin liikenteelle.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ranualla havaittiin metaanivuoto biokaasun tankkausasemalla perjantaina. Pelastuslaitos eristi alueen ja aloitti pelastustoimenpiteet. Vuoto saatiin hallintaan ja alue avattiin liikenteelle.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 31.7.2026 klo 12:37, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Iltalehti, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Metaanivuoto Ranuan biokaasuasemalla • Metaanivuoto biokaasun tankkausasemalla Ranualla • Metaanivuoto havaittu Ranualla.
Metaanivuoto Ranuan biokaasuasemalla
Ranualla oli metaanivuoto biokaasun tankkausasemalla. Pelastuslaitos eristi paikan ja alkoi toimia. Vuoto saatiin nopeasti hallintaan. Alue avattiin taas liikenteelle.
Ranualla havaittiin metaanivuoto biokaasun tankkausasemalla perjantaina. Pelastuslaitos eristi alueen ja aloitti pelastustoimenpiteet. Vuoto saatiin hallintaan ja alue avattiin liikenteelle.
Ranualla on havaittu metaanivuoto biokaasun autotankkauspisteellä. Pelastuslaitos on eristänyt alueen ja aloittanut pelastustoimet. Paikalle on lähetetty yli kymmenen pelastusyksikköä.
Ranualla on havaittu metaanivuoto biokaasun autotankkauspisteellä. Pelastuslaitos on eristänyt alueen ja aloittanut pelastustoimet. Paikalle on lähetetty yli kymmenen pelastusyksikköä.
Ranualla on havaittu metaanivuoto biokaasun tankkausasemalla. Pelastuslaitos on eristänyt alueen ja aloittanut pelastustoimet vuodon vuoksi. Tapahtuma sattui perjantaina ennen kello 11.
Ranualla on havaittu metaanivuoto biokaasun autotankkauspisteellä. Pelastuslaitos on eristänyt alueen ja paikalla on kaksitoista pelastusyksikköä suorittamassa pelastustoimia. Tilanne on edelleen kesken ja uutista päivitetään.
Kaarinassa Varsinais-Suomessa tapahtui perjantaiaamuna liikenneonnettomuus, jossa kaksi nuorta menetti henkensä. He matkustivat henkilöautossa, joka ajautui ulos tieltä ja törmäsi siltapilareihin. Onnettomuuden syytä…
Liikenne
Onnettomuustutkintakeskus Otkes ei aloita turvallisuustutkintaa Hyvinkään sähkökoneturmasta. Onnettomuudessa kuoli 71-vuotias mies ja toinen 48-vuotias loukkaantui vakavasti. Otkes aikoo julkaista selvityksen tapahtumasta lähiaikoina.
Liikenne
Itäisellä Suomenlahdella rajoitetaan ilmailua ja meriliikennettä. Puolustusvoimat on ottanut käyttöön tilapäiset rajoitusalueet varotoimena sivullisten turvallisuuden takaamiseksi. Rajoitukset liittyvät mahdollisiin lennokkien uhkiin.
Liikenne
Kaarinassa tapahtui vakava liikenneonnettomuus, jossa henkilöauto suistui tieltä. Ajoneuvossa oli kaksi henkilöä, ja poliisi sai ilmoituksen onnettomuudesta perjantaiaamuna. Tutkinta ja raivaustyöt ovat…
Liikenne
Syyskuun alussa pelastuslaitoksille otetaan käyttöön uusi tiedotejärjestelmä, kun Peto-media lakkaa toimimasta. Uuden palvelun myötä pelastuslaitosten on tiedotettava itse, mikä lisää työmäärää. Muutos…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Helsingin Kivikossa auto päätyi kyljelleen torstai-iltapäivänä. Pelastuslaitos auttoi kuljettajan ulos autosta, ja ensihoito tarkasti hänen tilanteensa. Poliisi tutkii tapausta, mutta rikosepäilyjä ei…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 31.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät ilmassa vaihtelevat maan eteläosien ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisesta runsaaseen ja sisämaassa Etelä-Lappiin asti vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinien siitepölymäärät jäävät mataliksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesti, ja muualla Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homesienien itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan eteläosissa runsaita ja vaihtelevat maan keskiosissa ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti kohtalaisista runsaisiin. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsai§ksi. Maan pohjoisosissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän enimmäkseen vähäisiksi. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.