Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kiinan ulkoministeri Wang Yi saapuu Suomeen 5. Washingtonissa järjestettävä Salute to America -tapahtuma keskeytettiin myrskyn vuoksi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suojelupoliisi sai 2 850 hakemusta henkilötiedustelijaksi rekrytointikampanjansa aikana. Kampanja herätti laajaa huomiota ja sai paljon keskustelua aikaan. Hakemuksia saapui muun muassa pääkaupunkiseudun julkisessa liikenteessä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suojelupoliisi sai 2 850 hakemusta henkilötiedustelijaksi rekrytointikampanjansa aikana. Kampanja herätti laajaa huomiota ja sai paljon keskustelua aikaan. Hakemuksia saapui muun muassa pääkaupunkiseudun julkisessa liikenteessä.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.7.2026 klo 12:36, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa, Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Supo sai lähes 3000 hakemusta • Supo sai lähes 3000 hakemusta • Supo sai lähes 3 000 hakemusta.
Supo sai paljon hakemuksia
Suojelupoliisi haki henkilötiedustelijoita. Kampanja herätti paljon huomiota. Hakemuksia tuli yhteensä 2 850. Niitä saapui myös pääkaupunkiseudun julkisesta liikenteestä.
Suojelupoliisi sai 2 850 hakemusta henkilötiedustelijaksi rekrytointikampanjansa aikana. Kampanja herätti laajaa huomiota ja sai paljon keskustelua aikaan. Hakemuksia saapui muun muassa pääkaupunkiseudun julkisessa liikenteessä.
Suojelupoliisi (Supo) vastaanotti 2 850 hakemusta henkilötiedustelijaksi rekrytointikampanjansa jälkeen. Kampanja herätti suurta huomiota, ja hakemuksia tuli erityisesti pääkaupunkiseudulta. Supo etsi hakijoita, joilla on hyviä sosiaalisia taitoja ja luovuutta.
Suojelupoliisi (Supo) vastaanotti 2 850 hakemusta henkilötiedustelijaksi rekrytointikampanjansa myötä. Kampanja herätti huomiota erityisesti pääkaupunkiseudun julkisessa liikenteessä. Supo ei paljasta, kuinka monta hakijaa lopulta palkattiin.
Suojelupoliisi (Supo) vastaanotti 2 850 hakemusta henkilötiedustelijaksi viime keväänä. Rekrytointikampanja herätti paljon huomiota, erityisesti pääkaupunkiseudun julkisessa liikenteessä. Supo etsi erityisesti venäjää tai kiinaa puhuvia hakijoita, mutta myös muiden…
Suomi hankkii lyhyen kantaman ilmatorjuntaohjusjärjestelmiä Ruotsista. Puolustusministeri Antti Häkkänen on valtuuttanut hankinnan, jonka arvo on 108 miljoonaa euroa ilman arvonlisäveroa. Uudet järjestelmät…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Suomi
Suojelupoliisi toteutti keväällä poikkeuksellisen rekrytointikampanjan, joka herätti laajaa huomiota. Kampanjassa etsittiin kielitaitoisia kansalaisia tiedustelutehtäviin. Supon mukaan tekoäly ei voi täysin korvata perinteistä…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Suojelupoliisi, #Rekrytointi
Valtiovarainministeri Riikka Purran ehdotus Suomen EU-jäsenmaksun alentamisesta sai kielteisen vastaanoton europarlamentaarikoilta. Kuusi suomalaista meppiä kommentoi asiaa virtuaalisessa tilaisuudessa, jossa he torjuivat Purran…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Suomi
Helsingin Sanomien gallupin mukaan valtiovarainministeri Riikka Purra ja sosiaali- ja terveysministeri Wille Rydman saavat kansalta huonoimmat arviot. Rydmanin ja Purran suoriutumista arvioi…
Politiikka
Pääministeri Petteri Orpo on antanut määräyksen, jonka mukaan Stea-avustusten asetuksen muutos on esiteltävä valtioneuvostolle 13. elokuuta mennessä. Tämä toimenpide varmistaa, että muutos…
Politiikka
Valtiovarainministeriö on myöntänyt Pohjanmaan ja Kanta-Hämeen hyvinvointialueille jatkoaikaa alijäämiensä kattamiseen. Pohjanmaalle jatkoaika ulottuu vuoden 2028 loppuun ja Kanta-Hämeelle vuoden 2029 loppuun. Muut…
Politiikka
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät ovat maan lounaisissa osissa pieniä ja muualla maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.