Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Venäjä sulkee rajanylityspaikkoja Suomelle, ja Vantaalla tutkitaan tapon yritystä. Lisäksi uutisissa käsitellään poliittisia erimielisyyksiä ja talouden kehitystä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
New York Rangers hankki maalivahti Joonas Korpisalon Boston Bruinsilta. Kaupassa Rangers luopui suomalaisvaraus Kalle Väisäsestä ja neljännen kierroksen varausvuorosta. Korpisalon sopimus jatkuu kauden 2027–28 loppuun.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
New York Rangers hankki maalivahti Joonas Korpisalon Boston Bruinsilta. Kaupassa Rangers luopui suomalaisvaraus Kalle Väisäsestä ja neljännen kierroksen varausvuorosta. Korpisalon sopimus jatkuu kauden 2027–28 loppuun.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.7.2026 klo 20:19, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Korpisalo siirtyy Rangersiin kaupassa • Korpisalo siirtyy Rangersiin kaupalla.
Korpisalo siirtyy Rangersiin
Joonas Korpisalo on uusi maalivahti New York Rangersissa. Hän siirtyi Boston Bruinsilta. Rangers antoi kaupassa Kalle Väisäsen ja varausvuoron. Korpisalon sopimus on voimassa kauden 2027–28 loppuun.
New York Rangers hankki maalivahti Joonas Korpisalon Boston Bruinsilta. Kaupassa Rangers luopui suomalaisvaraus Kalle Väisäsestä ja neljännen kierroksen varausvuorosta. Korpisalon sopimus jatkuu kauden 2027–28 loppuun.
New York Rangers on hankkinut maalivahti Joonas Korpisalon Boston Bruinsilta. Kaupassa Rangers luopui suomalaisvaraus Kalle Väisäsestä sekä neljännen kierroksen varausvuorosta. Korpisalon sopimus jatkuu kauden 2027–28 loppuun.
Florida Panthers teki merkittävän pelaajakaupan, jossa maalivahti Jacob Markström siirtyy New Jersey Devilsistä. Kaupassa New Jerseyyn siirtyvät hyökkääjät Evan Rodrigues, Jesper Boqvist…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #NHL
Juho Piiparinen varattiin NHL:ssä Vegas Golden Knightsin ykköskierroksella. Suomalaispuolustaja oli yllättynyt valinnastaan, sillä hän odotti varauksen tapahtuvan myöhemmin. Piiparinen on pelannut viime…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #NHL
Vuoden 2026 NHL:n varaustilaisuudessa varattiin yhteensä 223 nuorta pelaajaa, joista 13 oli suomalaisia. Tämä määrä on toiseksi pienin kymmeneen vuoteen, mutta parempi…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #NHL
Juho Piiparinen varattiin ensimmäisellä kierroksella NHL:n varaustilaisuudessa Vegas Golden Knightsiin. Hän valitsi varaushetkellä soitettavaksi Pate Mustajärven Ukkometso-kappaleen kunnioittaakseen kuollutta artistia. Piiparinen oli…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #NHL
Matias Maccelli ei saanut uutta sopimusta Toronto Maple Leafsilta ja hänestä tulee rajoittamaton vapaa-agentti. Maccelli pelasi viime kaudella 71 ottelussa ja teki…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #NHL
Buffalo Sabresin GM Jarmo Kekäläinen teki odottamattoman valinnan NHL:n varaustilaisuudessa, kun hän varasi puolustaja Daxon Rudolphin neljännellä varausvuorolla. 18-vuotias Rudolph ei ollut…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #NHL
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan eteläosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Koivun siitepölykausi on päättynyt koko maassa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa maan eteläosien kukinta-alueilla vähän ja hyvin vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homeitiöiden määrät ilmassa ovat koholla maan eteläosissa. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan keskiosissa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan eteläosissa ja alkaa maan keskiosien lämpimimmillä kasvupaikoilla. Maan lounaisosissa heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisista runsaisiin määriä. Muualla maassa Lappia lukuun ottamatta heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän kohtalaisiksi. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa pieniä ja hyvin pieniä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.