Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Venäjä sulkee rajanylityspaikkoja Suomelle, ja Vantaalla tutkitaan tapon yritystä. Lisäksi uutisissa käsitellään poliittisia erimielisyyksiä ja talouden kehitystä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pikajuoksija Nooralotta Neziri on toipunut polvivammastaan ja avaa kautensa Oulussa. Hän iloitsee pääsystä juoksemaan sileitä matkoja kesällä. Neziri loukkasi polvensa syyskuussa 2025 valmistautuessaan Tokion MM-kisoihin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pikajuoksija Nooralotta Neziri on toipunut polvivammastaan ja avaa kautensa Oulussa. Hän iloitsee pääsystä juoksemaan sileitä matkoja kesällä. Neziri loukkasi polvensa syyskuussa 2025 valmistautuessaan Tokion MM-kisoihin.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.6.2026 klo 14:19, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nooralotta Neziri toipui polvivammastaan • Nooralotta Neziri palaa kilparadoille Oulussa • Nooralotta Neziri palaa kilparadoille Oulussa.
Neziri toipui polvivammastaan
Pikajuoksija Nooralotta Neziri on nyt kunnossa. Hän avaa kilpailukautensa Oulussa. Neziri iloitsee, että pääsee juoksemaan kesällä. Hän loukkasi polvensa syyskuussa 2025. Neziri on kuusinkertainen Suomen mestari.
Pikajuoksija Nooralotta Neziri on toipunut polvivammastaan ja avaa kautensa Oulussa. Hän iloitsee pääsystä juoksemaan sileitä matkoja kesällä. Neziri loukkasi polvensa syyskuussa 2025 valmistautuessaan Tokion MM-kisoihin.
Nooralotta Neziri tekee paluun kilparadoille Oulussa keskiviikkona. Hän kilpailee ensimmäistä kertaa lähes kymmeneen kuukauteen, ja juoksee sileän satasella. Neziri on toipunut polvileikkauksestaan ja iloitsee paluustaan.
Pika-aituri Nooralotta Neziri tekee paluun kilparadoille Oulun yleisurheilukisoissa. Hän kilpailee 100 metrin sileällä, mutta ei vielä juokse aitoja polvivamman vuoksi. Neziri toivoo taistelevansa kärkisijoista kilpailussa, jossa mukana on…
Nooralotta Neziri tekee paluun kilparadoille Oulun yleisurheilukisoissa. Hän on kuntoutunut polvileikkauksestaan ja kilpailee 100 metrin sileällä. Nezirin tavoitteena on taistella kärkisijoista, vaikka hän ei ole asettanut tarkkaa aikatavoitetta.
Pika-aituri Nooralotta Neziri tekee paluun kilparadoille Oulun yleisurheilukisoissa. Hän kilpailee 100 metrin sileällä, mutta ei vielä juokse aitoja polvileikkauksen jälkeen. Neziri toivoo taistelevansa kärkisijoista kilpailussa.
Nooralotta Neziri tekee paluun kilparadoille 1. heinäkuuta Oulussa, kun hän osallistuu 100 metrin kilpailuun. Neziri on ollut poissa kilpailuista viime elokuusta lähtien…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #NooralottaNeziri, #Oulu
Veera Mattila juoksi Oslon Boysen Memorial -kilpailussa 800 metriä ajalla 2.00,24, mikä on hänen uusi ennätyksensä. Hän jäi vain kymmenen sadasosaa kauden…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Saga Vannisen kilpailukausi on päättynyt, koska hänen kehonsa ei kestä kuormitusta. Olkapää- ja nilkkavammat ovat estäneet häntä harjoittelemasta normaalisti. Vanninen keskittyy nyt…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Santtu Heikkinen juoksi erinomaisen ajan mailin kisassa Kööpenhaminassa. Hänen aikansa oli 3.55,70, vain viisi sadasosaa Suomen ennätyksestä. Heikkinen paransi omaa ennätystään 66…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Kuortaneella järjestettiin kotimaisen gp-sarjan toinen kilpailu, jossa miesten 100 metrin juoksussa Riku Illukka voitti ajalla 10,22. Toiseksi sijoittui Per-Tinius Fremstad-Waldron Norjasta ajalla…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Kuortaneen juhannuskilpailuissa Fanny Roos voitti naisten kuulantyönnön tuloksella 18,80 metriä. Roos oli tyytyväinen kilpailun tunnelmaan ja kannustukseen, vaikka tekninen suoritus ei ollut…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan eteläosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Koivun siitepölykausi on päättynyt koko maassa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa maan eteläosien kukinta-alueilla vähän ja hyvin vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homeitiöiden määrät ilmassa ovat koholla maan eteläosissa. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan keskiosissa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan eteläosissa ja alkaa maan keskiosien lämpimimmillä kasvupaikoilla. Maan lounaisosissa heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisista runsaisiin määriä. Muualla maassa Lappia lukuun ottamatta heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän kohtalaisiksi. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa pieniä ja hyvin pieniä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.