Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Venäjä sulkee rajanylityspaikkoja Suomelle, ja Vantaalla tutkitaan tapon yritystä. Lisäksi uutisissa käsitellään poliittisia erimielisyyksiä ja talouden kehitystä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pedersöressä etsitään vastasyntynyttä vasikkaa lämpökameralla varustetulla droonilla. Vasikka katosi vain vuorokausi synnytyksen jälkeen, ja sen sijainti on edelleen tuntematon. Pelastuslaitos toivoo löytävänsä pienen eläimen heinikosta ja metsiköstä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pedersöressä etsitään vastasyntynyttä vasikkaa lämpökameralla varustetulla droonilla. Vasikka katosi vain vuorokausi synnytyksen jälkeen, ja sen sijainti on edelleen tuntematon. Pelastuslaitos toivoo löytävänsä pienen eläimen heinikosta ja metsiköstä.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.6.2026 klo 18:01, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, MTV Uutiset, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pelastuslaitos etsii kadonnutta vasikkaa • Poliisi etsii nuorta miestä • Poliisi etsii miestä Kirkkonummella.
Etsitään kadonnutta vasikkaa
Pedersöressä etsitään pientä vasikkaa. Se katosi vain vuorokausi synnyttyään. Pelastuslaitos käyttää droonia, jossa on lämpökamera. Vasikkaa etsitään heinikosta ja metsiköstä.
Pedersöressä etsitään vastasyntynyttä vasikkaa lämpökameralla varustetulla droonilla. Vasikka katosi vain vuorokausi synnytyksen jälkeen, ja sen sijainti on edelleen tuntematon. Pelastuslaitos toivoo löytävänsä pienen eläimen heinikosta ja metsiköstä.
Kirkkonummelta on löytynyt tyhjää soutuvenettä, jota nuori mies käytti ennen katoamistaan. Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii tapausta ja pelkää, että mies on voinut joutua veteen. Etsintöjä tehdään Morsfjärdenin alueella helikopterin…
Kirkkonummen Morsfjärdenissä on käynnissä vesietsintöjä, kun poliisi etsii alle kolmekymppistä miestä, joka on mahdollisesti joutunut veden varaan. Mies oli soutuveneessä lauantain ja sunnuntain välisenä yönä, mutta vene löytyi…
Länsi-Uudenmaan poliisi on käynnistänyt etsinnät nuoren miehen löytämiseksi Morsfjärdenin merenlahdella. Mies, joka oli soutuveneessä lauantain ja sunnuntain välisenä yönä, on edelleen kateissa, ja vene on löydetty tyhjillään. Poliisi…
Lounais-Suomen poliisi on käynnistänyt etsinnät 69-vuotiaasta naisesta, joka katosi Turun Runosmäessä sunnuntaina. Naisella on vaalea polkkatukka, silmälasit ja punertava takki. Kansalaisia pyydetään ilmoittamaan havainnoista hätäkeskukseen.
Poliisi etsii 69-vuotiasta naista, joka katosi Turun Runosmäessä tänään iltapäivällä. Naisella on vaalea polkkatukka, silmälasit ja punertava takki. Havainnot voi ilmoittaa hätäkeskukseen.
Poliisi on käynnistänyt etsinnät 69-vuotiaasta naisesta, joka katosi sunnuntaina Runosmäessä. Naisella on vaalea polkkatukka, silmälasit ja punertava takki. Poliisi pyytää havaintoja hätäkeskukseen numeroon 112.
Kemin Veitsiluodossa on aloitettu rikkihappovuodon neutralointi. Pelastuslaitos on hidastanut happaman veden pääsyä mereen ja aloittanut veden käsittelyn kalkilla. Uimista ja oleskelua kehotetaan…
Luonto ja ympäristö
Korkeasaaressa hoidettiin kaksi harmaahylkeen kuuttia, jotka on nyt vapautettu takaisin Itämereen. Porkkala ja Kokkola -nimiset kuutit saivat hoitoa haavoistaan ja oppivat syömään…
Luonto ja ympäristö
Euroopassa koettiin lauantaina ennätyshelteitä, kun lämpötilat nousivat useissa maissa yli 40 asteeseen. Saksassa, Tanskassa ja Tšekissä rikottiin aikaisempia lämpöennätyksiä. Asiantuntijat varoittavat helleaallon…
Luonto ja ympäristö
Metsähallitus myi vahingossa yli 4 000 kanalintujen metsästyslupavuorokautta kesäkuussa. Virhe johtui järjestelmäongelmasta, joka vaikutti kolmen pohjoisimman kunnan lupiin. Asiakkaat pystyivät ostamaan huomattavasti…
Luonto ja ympäristö
Turun pohjoisin uimaranta sijaitsee kauniissa järvipaikassa, jonka historia on monivaiheinen. Alueen rauhallisuus ja luonnonläheisyys houkuttelevat kävijöitä. Uimarannan tiedot ovat kuitenkin levinneet vain…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Turku
Turussa koiranulkoiluttajat kohtasivat yllättävän tilanteen, kun kettu alkoi seurata heitä. Kettu huusi ja vietti noin 20 minuuttia heidän kanssaan ennen kuin juoksi…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Turku
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan eteläosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Koivun siitepölykausi on päättynyt koko maassa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa maan eteläosien kukinta-alueilla vähän ja hyvin vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homeitiöiden määrät ilmassa ovat koholla maan eteläosissa. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan keskiosissa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan eteläosissa ja alkaa maan keskiosien lämpimimmillä kasvupaikoilla. Maan lounaisosissa heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisista runsaisiin määriä. Muualla maassa Lappia lukuun ottamatta heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän kohtalaisiksi. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa pieniä ja hyvin pieniä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.