Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Junaliikenne Suomesta Ruotsiin alkaa elokuussa, ja asuntojen hinnat laskivat toukokuussa. Lisäksi Trump kritisoi Naton jäsenmaita Yhdysvaltojen pettämisestä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ruotsi on päättänyt myöntää valtiontukea uuden ydinvoiman rakentamiseksi. Hallitus sopi ydinvoimayhtiö Videberg Kraftin kanssa, ja Ringhalsiin rakennetaan kolme uutta reaktoria. Valtion omistus Videberg Kraftista nousee 60 prosenttiin, mikä tekee Ruotsista enemmistöomistajan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ruotsi on päättänyt myöntää valtiontukea uuden ydinvoiman rakentamiseksi. Hallitus sopi ydinvoimayhtiö Videberg Kraftin kanssa, ja Ringhalsiin rakennetaan kolme uutta reaktoria. Valtion omistus Videberg Kraftista nousee 60 prosenttiin, mikä tekee Ruotsista enemmistöomistajan.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.6.2026 klo 14:15, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ruotsi aloittaa uuden ydinvoiman rakentamisen • Ruotsi aloittaa uuden ydinvoiman rakentamisen.
Ruotsi rakentaa uutta ydinvoimaa
Ruotsi on päättänyt rakentaa uutta ydinvoimaa. Hallitus myöntää tukea ydinvoimayhtiö Videberg Kraftille. Ringhalsiin rakennetaan kolme uutta reaktoria. Ruotsi saa enemmistöomistuksen yhtiöstä, 60 prosenttia.
Ruotsi on päättänyt myöntää valtiontukea uuden ydinvoiman rakentamiseksi. Hallitus sopi ydinvoimayhtiö Videberg Kraftin kanssa, ja Ringhalsiin rakennetaan kolme uutta reaktoria. Valtion omistus Videberg Kraftista nousee 60 prosenttiin, mikä…
Ruotsi on päättänyt myöntää valtiontukea uuden ydinvoiman rakentamiseksi. Hallitus sopi asiasta ydinvoimayhtiö Videberg Kraftin kanssa, ja kolme uutta reaktoria rakennetaan Ringhalsiin. Valtion omistus Videberg Kraftista nousee 60 prosenttiin,…
Suomesta voi jatkossa matkustaa Ruotsiin junalla, kun uusi yhteys avautuu 10. elokuuta 2026. Liput junamatkoille tulevat myyntiin ensi viikolla. Junat liikennöivät Oulun,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ruotsi
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump väittää, että Naton jäsenmaat pettivät Yhdysvaltoja, kun ne eivät tukeneet maata Iranin sodassa. Trump esitti näkemyksensä tapaamisessa Naton…
Ulkomaat
Ranskassa on vahvistettu ensimmäinen ebolatapaus viime kuussa alkaneen epidemian aikana. Virus löytyi lääkäriltä, joka oli palannut Kongon demokraattisesta tasavallasta. Potilas on eristetty,…
Ulkomaat
Pohjois-Ranskassa on kymmeniä tuhansia kotitalouksia ilman sähköä kuuman sään vuoksi. Lämpötilat ovat nousseet 40 asteeseen, ja ensimmäinen suurempi sähkökatko vaikutti aluksi yli…
Ulkomaat
Tanska aikoo lähettää ensi kertaa varusmiehiä Grönlantiin kesällä. Varusmiehet osallistuvat Arctic Endurance -harjoitukseen yhdessä ammattisotilaiden kanssa. He viipyvät saarella kuukauden ja osallistuvat…
Ulkomaat
Yhdysvaltojen senaatti on hyväksynyt päätöslauselman, joka rajoittaa presidentti Donald Trumpin sotavaltuuksia Irania vastaan. Päätöslauselma hyväksyttiin tiistaina 50–48 äänin, ja se vaatii presidentiltä…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.06.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Heinän siitepölymäärät ovat pieniä maan etelä- ja pohjoisosissa ja kohtalaisia maan keskiosissa. Mänty kukkii Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinnan odotetaan alkavan maan etelä- ja keskiosissa kahden viikon sisällä. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaan rannikkoalueilla heinän siitepölyä on ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Muualla maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärät jäävät pieniksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.