Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tampereen steinerkoulussa on tehty useita rikosilmoituksia kiusaamisen ja väkivallan vuoksi. Venezuelassa maanjäristys on vaatinut lähes 240 kuolonuhria.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
VR ja Traficom ovat solmineet sopimuksen Oulun, Tornion ja Haaparannan välisestä junaliikenteestä. Junat alkavat kulkea 10. elokuuta 2026, tarjoten kaksi päivittäistä vuoroa molempiin suuntiin. Tämä parantaa merkittävästi alueen yhteyksiä Suomeen, Ruotsiin ja Norjaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
VR ja Traficom ovat solmineet sopimuksen Oulun, Tornion ja Haaparannan välisestä junaliikenteestä. Junat alkavat kulkea 10. elokuuta 2026, tarjoten kaksi päivittäistä vuoroa molempiin suuntiin. Tämä parantaa merkittävästi alueen yhteyksiä Suomeen, Ruotsiin ja Norjaan.
Aiheesta on julkaistu 10 juttua, 10 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.6.2026 klo 12:45, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Kauppalehti, Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Junaliikenne alkaa Suomesta Ruotsiin 2026 • Suomesta Ruotsiin pääsee pian junalla • Junaliikenne Suomesta Ruotsiin alkaa elokuussa.
Junat alkavat kulkea Ruotsiin 2026
Suomesta pääsee pian junalla Ruotsiin. Junaliikenne Oulun, Tornion ja Haaparannan välillä alkaa 10. elokuuta 2026. Junia kulkee kaksi kertaa päivässä molempiin suuntiin. Tämä parantaa yhteyksiä alueella ja tekee matkustamisesta helpompaa.
VR ja Traficom ovat solmineet sopimuksen Oulun, Tornion ja Haaparannan välisestä junaliikenteestä. Junat alkavat kulkea 10. elokuuta 2026, tarjoten kaksi päivittäistä vuoroa molempiin suuntiin. Tämä parantaa merkittävästi alueen…
Suomesta voi jatkossa matkustaa Ruotsiin junalla, kun uusi yhteys avautuu 10. elokuuta 2026. Liput junamatkoille tulevat myyntiin ensi viikolla. Junat liikennöivät Oulun, Tornion ja Haaparannan välillä, ja yhteyksiä…
Junaliikenne Oulun, Tornion ja Ruotsin Haaparannan välillä käynnistyy 10. elokuuta. Hanketta on hidastanut rahoituksen puute, mutta hallitus myönsi tarvittavat varat. Junaliput tulevat myyntiin 30. kesäkuuta VR:n verkkosivuilla.
Suomen ja Ruotsin välinen henkilöjunaliikenne alkaa elokuussa, kun Oulun ja Haaparannan välinen reitti avautuu. Junat liikennöivät päivittäin 10. elokuuta alkaen, ja viikoittain ajetaan 28 vuoroa. Junaliput tulevat myyntiin…
Suomesta pääsee pian junalla Ruotsiin, kun Oulun ja Haaparannan välinen junaliikenne käynnistyy elokuussa. Reitillä on kaksi päivittäistä vuoroa molempiin suuntiin. Junayhteys parantaa liikkumista myös Luulajan ja Oulun yliopistokaupunkien…
Oulusta avautuu uusi junayhteys Tornioon ja Haaparantaan elokuussa. VR ilmoittaa, että päivittäinen liikennöinti starttaa 10. elokuuta ja viikoittain ajetaan 28 junavuoroa. Tämä yhteys mahdollistaa uuden rajan ylittävän junamatkustamisen…
Oulun ja Haaparannan välillä aloitetaan päivittäinen junaliikenne 10. elokuuta. VR:n mukaan junavuoroja on kaksi päivässä molempiin suuntiin, mikä parantaa Pohjois-Suomen yhteyksiä. Liput juniin tulevat myyntiin 30. kesäkuuta.
Elokuun 10. Päivästä alkaen Suomesta pääsee junalla Ruotsiin, kun Oulun, Tornion ja Haaparannan välinen liikenne käynnistyy. Junia kulkee kaksi kertaa päivässä molempiin suuntiin. Uusi yhteys parantaa liikkumismahdollisuuksia Pohjois-Suomessa…
Elokuun 10. Päivästä alkaen Suomesta pääsee junalla Ruotsiin, kun Oulun, Tornion ja Haaparannan välinen liikenne käynnistyy. Junia liikennöidään päivittäin kahdessa vuorossa molempiin suuntiin. Uusi yhteys parantaa liikkumismahdollisuuksia Pohjois-Suomessa…
Suomesta voi matkustaa Ruotsiin junalla 10.8.2026 alkaen. VR ja Traficom ovat allekirjoittaneet sopimuksen Oulun, Tornion ja Haaparannan välisestä matkustajajunaliikenteestä. Junat liikennöivät päivittäin kahdessa vuorossa molempiin suuntiin.
Ruotsin valtiovarainministeriön mukaan Donald Trumpin politiikka on aiheuttanut Ruotsille jopa 14,6 miljardin euron kustannukset. Suomessa Iranin sodan vaikutukset ovat arvioitu 1,5 miljardiksi…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Suomi, #Ruotsi
Venezuelassa on tapahtunut kaksi voimakasta maanjäristystä, joiden seurauksena on kuollut ainakin 32 ihmistä ja yli 700 on loukkaantunut. Järistysten voimakkuudet olivat 7,2…
Ulkomaat
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on syyttänyt Naton jäsenmaita Yhdysvaltojen pettämisestä, koska ne eivät tukeneet maata Iranin sodassa. Trump esitti näkemyksensä tapaamisessa Naton…
Ulkomaat
Ranskassa on vahvistettu ensimmäinen ebolatapaus viime kuussa alkaneen epidemian aikana. Virus löytyi lääkäriltä, joka oli palannut Kongon demokraattisesta tasavallasta. Potilas on eristetty,…
Ulkomaat
Pohjois-Ranskassa on kymmeniä tuhansia kotitalouksia ilman sähköä kuuman sään vuoksi. Lämpötilat ovat nousseet 40 asteeseen, ja ensimmäinen suurempi sähkökatko vaikutti aluksi yli…
Ulkomaat
Tanska aikoo lähettää ensi kertaa varusmiehiä Grönlantiin kesällä. Varusmiehet osallistuvat Arctic Endurance -harjoitukseen yhdessä ammattisotilaiden kanssa. He viipyvät saarella kuukauden ja osallistuvat…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.06.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Heinän siitepölymäärät ovat pieniä maan etelä- ja pohjoisosissa ja kohtalaisia maan keskiosissa. Mänty kukkii Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinnan odotetaan alkavan maan etelä- ja keskiosissa kahden viikon sisällä. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaan rannikkoalueilla heinän siitepölyä on ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Muualla maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärät jäävät pieniksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.