Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Venezuelassa tapahtui kaksi voimakasta maanjäristystä, jotka tuhosivat Simón Bolívarin kansainvälisen lentoaseman.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Junaliikenne Oulun, Tornion ja Ruotsin Haaparannan välillä käynnistyy 10. elokuuta. Hanketta on hidastanut rahoituksen puute, mutta hallitus myönsi tarvittavat varat. Junaliput tulevat myyntiin 30. kesäkuuta VR:n verkkosivuilla.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Junaliikenne Oulun, Tornion ja Ruotsin Haaparannan välillä käynnistyy 10. elokuuta. Hanketta on hidastanut rahoituksen puute, mutta hallitus myönsi tarvittavat varat. Junaliput tulevat myyntiin 30. kesäkuuta VR:n verkkosivuilla.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.6.2026 klo 12:03, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Junaliikenne Suomesta Ruotsiin alkaa elokuussa • Junaliikenne Suomeen ja Ruotsiin alkaa elokuussa • Junaliikenne Ruotsiin alkaa elokuussa.
Junat alkavat kulkea Ruotsiin
Junaliikenne Oulusta Ruotsin Haaparantaan alkaa 10. elokuuta. Tämä on ollut suunnitteilla jo pitkään, mutta rahoitus oli ongelmana. Nyt hallitus on antanut rahat hankkeelle. Junaliput voi ostaa 30. kesäkuuta VR:n verkkosivuilta.
Junaliikenne Oulun, Tornion ja Ruotsin Haaparannan välillä käynnistyy 10. elokuuta. Hanketta on hidastanut rahoituksen puute, mutta hallitus myönsi tarvittavat varat. Junaliput tulevat myyntiin 30. kesäkuuta VR:n verkkosivuilla.
Suomen ja Ruotsin välinen henkilöjunaliikenne alkaa elokuussa, kun Oulun ja Haaparannan välinen reitti avautuu. Junat liikennöivät päivittäin 10. elokuuta alkaen, ja viikoittain ajetaan 28 vuoroa. Junaliput tulevat myyntiin…
Suomesta pääsee pian junalla Ruotsiin, kun Oulun ja Haaparannan välinen junaliikenne käynnistyy elokuussa. Reitillä on kaksi päivittäistä vuoroa molempiin suuntiin. Junayhteys parantaa liikkumista myös Luulajan ja Oulun yliopistokaupunkien…
Oulun ja Haaparannan välillä aloitetaan päivittäinen junaliikenne 10. elokuuta. VR:n mukaan junavuoroja on kaksi päivässä molempiin suuntiin, mikä parantaa Pohjois-Suomen yhteyksiä. Liput juniin tulevat myyntiin 30. kesäkuuta.
Elokuun 10. Päivästä alkaen Suomesta pääsee junalla Ruotsiin, kun Oulun, Tornion ja Haaparannan välinen liikenne käynnistyy. Junia liikennöidään päivittäin kahdessa vuorossa molempiin suuntiin. Uusi yhteys parantaa liikkumismahdollisuuksia Pohjois-Suomessa…
Suomesta voi matkustaa Ruotsiin junalla 10.8.2026 alkaen. VR ja Traficom ovat allekirjoittaneet sopimuksen Oulun, Tornion ja Haaparannan välisestä matkustajajunaliikenteestä. Junat liikennöivät päivittäin kahdessa vuorossa molempiin suuntiin.
Oulun ja Haaparannan välinen junayhteys alkaa 10. elokuuta. VR ilmoittaa, että liikennöintiä on päivittäin 28 junavuoroa. Yhteys avaa uuden rajan ylittävän junayhteyden…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Oulu, #Haaparanta
Saksassa junaliikenne keskeytyi tiistai-iltana radiojärjestelmähäiriön vuoksi. Deutsche Bahn ilmoitti, että vika on nyt ratkaistu, mutta liikenteen palautuminen normaaliksi voi kestää jonkin aikaa.…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Junaliikenne
Paltamon ja Vaalan välillä tapahtui tasoristeysonnettomuus, jossa henkilöauto törmäsi matkustajajunaan. Onnettomuus tapahtui aamupäivällä Pujoniementiellä, ja pelastustoimet ovat käynnissä. Junaliikenne on keskeytetty, ja…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Junaliikenne
Traficom tutkii Teslan FSD (Supervised) -järjestelmän hyväksymistä Suomessa. Järjestelmä auttaa kuljettajaa ajamisessa, mutta vaatii kuljettajalta valmiuden ottaa hallinta tarvittaessa. Hyväksymisprosessin arvioidaan käynnistyvän…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Traficom
Pääradan ratavika, joka aiheutti myöhästymisiä ja perumisia junaliikenteessä, on nyt korjattu. Vika johtui kaapelin katkeamisesta Järvenpään ja Jokelan välillä. Junaliikenne palautuu normaaliksi…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Junaliikenne
Sotkamossa tapahtui vakava onnettomuus, jossa henkilöauto törmäsi traktoriin. Onnettomuus tapahtui Kajaanintiellä Kontinmäen risteyksessä, ja henkilöauton kuljettaja loukkaantui vakavasti. Poliisi pyytää havaintoja tapahtumasta.
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.06.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Heinän siitepölymäärät ovat pieniä maan etelä- ja pohjoisosissa ja kohtalaisia maan keskiosissa. Mänty kukkii Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinnan odotetaan alkavan maan etelä- ja keskiosissa kahden viikon sisällä. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaan rannikkoalueilla heinän siitepölyä on ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Muualla maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärät jäävät pieniksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.