Nimipäivä:
Johannes, Juhani, Jussi, Jani, Janne, Juha, Juhana, Juho, Jukka
15°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Työttömyysaste nousi 10,8 prosenttiin ja työttömien määrä kasvoi toukokuussa 376 000:een, mikä on suurin luku sitten vuoden 1998.


Viron presidentti ei hae uudelleenvaalia

Aihesivu: Viron presidentti ei hae uudelleenvaalia

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Viron presidentti Alar Karis ilmoitti, ettei hän aio asettua ehdolle syksyn vaaleissa. Karis kertoi asiasta Viron voitonpäivän juhlallisuuksissa. Hänen kannatuksestaan on keskusteltu, ja epäilyksiä on ollut toisen kauden mahdollisuudesta.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Politiikka
  • Päivitetty 24.6.2026 klo 09:58
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Viron presidentti Alar Karis ilmoitti, ettei hän aio asettua ehdolle syksyn vaaleissa. Karis kertoi asiasta Viron voitonpäivän juhlallisuuksissa. Hänen kannatuksestaan on keskusteltu, ja epäilyksiä on ollut toisen kauden mahdollisuudesta.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 24.6.2026 klo 09:58, pääluokka Politiikka.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Iltalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Viron presidentti ei hae uudelleenvaalia • Viron presidentti Alar Karis ei asetu ehdolle.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 24.6.2026 klo 09:58.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Politiikka.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Viro, #AlarKaris, #MartHelme.

Selkokielinen yhteenveto

Viron presidentti ei hae toista kautta

Viron presidentti Alar Karis sanoi, ettei hän aio ehdolle syksyn vaaleissa. Hän kertoi asiasta Viron voitonpäivän juhlatilaisuudessa. Karisin kannatuksesta on ollut paljon keskustelua. Vain yksi ihminen, Mart Helme, on ilmoittanut haluavansa ehdolle.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta on päättynyt myös Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin.
Koivun siitepölymäärät jäävät erittäin vähäisiksi Pohjois-Lapissa.
Heinän siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisesta runsaaseen maan etelä- ja keskiosissa.  Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi.
Kuusi ja mänty kukkivat Keski- ja Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta on päättynyt koko maassa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin.
Koivun siitepölymäärät jäävät Pohjois-Lapissa hyvin pieniksi.
Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät ovat enimmäkseen vähäisiä.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.