Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Krimillä on julistettu hätätila sähkö- ja polttoainepulien vuoksi, ja oikeuskansleri tutkii Wille Rydmanin toimia sosiaali- ja terveysalan avustusten…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Siilinjärvellä isä ja poika havaitsivat karhun moottoritiellä yöllä. Karhu käveli moottoritien oikealla kaistalla pohjoiseen. Timo ja Tuomas Savolainen pysäyttivät autonsa ja kuvasivat tilanteen videolle.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Siilinjärvellä isä ja poika havaitsivat karhun moottoritiellä yöllä. Karhu käveli moottoritien oikealla kaistalla pohjoiseen. Timo ja Tuomas Savolainen pysäyttivät autonsa ja kuvasivat tilanteen videolle.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 24.6.2026 klo 09:27, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Karhu nähtiin moottoritiellä Siilinjärvellä • Karhu nähtiin moottoritiellä Siilinjärvellä.
Karhu käveli moottoritiellä
Siilinjärvellä isä ja poika näkivät karhun moottoritiellä yöllä. Karhu käveli tien oikealla puolella. Timo Savolainen pysäytti autonsa ja Tuomas Savolainen otti videota karhusta. Tilanne tapahtui tiistain ja keskiviikon välisenä yönä.
Siilinjärvellä isä ja poika havaitsivat karhun moottoritiellä yöllä. Karhu käveli moottoritien oikealla kaistalla pohjoiseen. Timo ja Tuomas Savolainen pysäyttivät autonsa ja kuvasivat tilanteen videolle.
Siilinjärvellä isä ja poika havaitsivat karhun moottoritiellä yöllä. Eläin kulki oikealla kaistalla pohjoiseen. Tapahtuma herätti huomiota paikallisten keskuudessa.
Kesäkuun sateet ovat parantaneet viljelykasvien kasvua koko maassa. Tasaiset sateet ovat mahdollistaneet kasvien tehokkaan kosteuden hyödyntämisen, ja ensimmäinen nurmirehusato on ollut hyvä.…
Luonto ja ympäristö
Tänä vuonna on tapahtunut kahdeksas saimaannorpan kuutin kuolema pyydykseen. Viimeisin kuutti löytyi Lappeenrannasta katiskaan hukkuuneena. Pyydys oli alueella, jossa ei ole norppaa…
Luonto ja ympäristö
Juhannussunnuntaina sää pysyy lämpimänä, mutta yöllä Ruotsista saattaa saapua sade- ja ukkoskuuroja Suomeen. Erityisesti maan pohjoisosissa on odotettavissa voimakkaita kuuroja ja tuulenpuuskia.…
Luonto ja ympäristö
Kempeleessä Sääskensuon alueella syttyi tiistai-iltana tulipalo nuoresta ja tiheästä metsästä. Pelastuslaitoksen mukaan palopaikka sijaitsi kaukana metsäautotieltä, mikä vaikeutti sammutustöitä. Veden saaminen paikalle…
Luonto ja ympäristö
Ruotsin Norrbottenissa on myönnetty lupa kaataa 46 karhua tänä syksynä. Yhteensä kaadettujen karhujen määrä nousee 60:een, kun mukaan lasketaan keväällä poikkeusluvalla kaadettu…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Karhu
Juhannuspäivänä Lieksassa havaittiin yllättävä karhu, joka nousi takajaloilleen autoilijoiden edessä. Henna Meriläinen ikuisti hetken videolle, kun karhu tarkasteli autoa. Se säikähti ikkunan…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Karhu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 26.06.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölyä on vähän. Ruotsin ja Norjan vuorilta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Käsivarren Lappiin. Männyn kukinta on päättynyt koko maassa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää vain hetkellisesti. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinnan odotetaan alkavan maan etelä- ja keskiosien lämpimillä paikoilla viikon sisällä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Ruotsin ja Norjan vuorilta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Käsivarren Lappiin. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.