Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Norjan kruununprinsessa Mette-Marit sai uudet keuhkot nopeasti, Kotkan kaupunginjohtaja Esa Sirviö irtisanoutui luottamuspulan vuoksi ja Suomen talous kasvoi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Eduskunta on hyväksynyt lain, joka mahdollistaa ydinaseiden tuonnin Suomeen. Lainmuutokset hyväksyttiin äänin 125–61, ja hallitus perustelee muutosta Naton ydinasepelotteen vahvistamisella. Oppositio on kuitenkin arvostellut päätöstä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Eduskunta on hyväksynyt lain, joka mahdollistaa ydinaseiden tuonnin Suomeen. Lainmuutokset hyväksyttiin äänin 125–61, ja hallitus perustelee muutosta Naton ydinasepelotteen vahvistamisella. Oppositio on kuitenkin arvostellut päätöstä.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.6.2026 klo 18:04, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Helsingin Sanomat, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Eduskunta hyväksyi ydinaseiden tuonnin lain • Eduskunta hyväksyi ydinaseiden tuonnin lain • Eduskunta hyväksyi lain ydinaseista.
Eduskunta hyväksyi lain ydinaseista
Eduskunta on päättänyt, että Suomeen voidaan tuoda ydinaseita. Lainmuutokset hyväksyttiin 125–61 äänin. Hallitus sanoo, että muutos vahvistaa Naton ydinasepelotetta. Oppositio, kuten Sdp ja vihreät, äänesti lakimuutoksia vastaan.
Eduskunta on hyväksynyt lain, joka mahdollistaa ydinaseiden tuonnin Suomeen. Lainmuutokset hyväksyttiin äänin 125–61, ja hallitus perustelee muutosta Naton ydinasepelotteen vahvistamisella. Oppositio on kuitenkin arvostellut päätöstä.
Eduskunta on hyväksynyt lakimuutokset, jotka mahdollistavat ydinräjähteiden tuonnin Suomeen. Lakimuutokset hyväksyttiin äänin 125–61, ja ne poistavat aiemman kiellon ydinräjähteiden maahantuonnista. Hallitus perustelee muutosta Naton ydinasepelotteen vahvistamisella.
Eduskunta on hyväksynyt lainmuutoksen, joka sallii ydinräjähteiden tuomisen Suomeen. Muutos hyväksyttiin 125–61 äänin, ja se poistaa nykyiset rajoitteet ydinräjähteiden maahantuonnille. Hallitus perusteli muutosta tarpeella vahvistaa ydinpelotetta.
Eduskunta on hyväksynyt kiistellyn ydinenergialain äänin 125-62. Vain vihervasemmisto äänesti lakia vastaan. Samalla hallitus sai eduskunnan luottamuksen välikysymysäänestyksessä.
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta sai eduskunnassa vain kolmen kansanedustajan tukea poissaolonsa vuoksi. Kuusi edustajaa kieltäytyi kommentoimasta tilannetta, ja kaksi ei vastannut kysymyksiin.…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Eduskunta
Eduskunta äänesti keskiviikkona useista epäluottamuslauskeista, mutta hallitus sai luottamuksen äänin 102-83. Keskustan ja Liike Nytin eduskuntaryhmät olivat aiemmin esittäneet välikysymyksen nuorisotyöttömyydestä ja…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Eduskunta
Puolustusministeri Antti Häkkänen kehottaa kansanedustajia harkitsemaan tarkasti äänestyspäätöstään ydinenergialain muutoksesta. Hän korostaa lain merkitystä Suomen turvallisuudelle ja puolustukselle. Häkkänen muistuttaa, että asiasta…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Ydinenergia, #Suomi
Suomessa on käynnistetty lausuntokierros vieraan valtion informaatiovaikuttamisen ja pakolaisvakoilun kriminalisoimiseksi. Oikeusministeriön lakiehdotuksessa ehdotetaan kolmea uutta rangaistussäännöstä, jotka koskevat vahingollista informaatiovaikuttamista ja vakoilua.…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Suomi
Eduskunta käsittelee alkoholilain muutosta juhannuksen jälkeen. Hallituksen esityksen mukaan alkoholin kotiinkuljetus sallittaisiin ja Alkojen aukiolo laajentuu sunnuntaisin. Muutoksen vaikutuksia aiotaan seurata tarkasti.
Politiikka • jaetut avainsanat: #Eduskunta, #Laki
Suomessa kansalaisuuden saaminen edellyttää jatkossa kansalaisuuskokeen suorittamista. Hakijat, joilla on suomen- tai ruotsinkielinen ylioppilas- tai korkeakoulututkinto, vapautuvat kokeesta. Lakimuutosten on tarkoitus tulla…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Suomi, #Laki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölymäärät ovat maan lounaisosissa runsaita, maan länsiosien poutaisilla alueilla kohtalaisia ja muualla maassa pieniä. Kuusi ja mänty kukkivat maan keski- ja pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän hetkellisesti nollatasolle. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi. Heinän siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa kohtalaisesti ja runsaasti ja maan keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Maan pohjoisosien rannikkoalueilla heinän siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Muualla maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.