Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kelan uudeksi johtajaksi valittiin Kirsi Varhila, ja hallitus ehdottaa vaalipiirien vähentämistä. Norjan kruununprinsessa Mette-Marit sai uudet keuhkot poikkeuksellisen…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Eduskunta on hyväksynyt lain, joka sallii ydinräjähteiden tuomisen Suomeen. Lakimuutos hyväksyttiin 125-61 äänin, ja se poistaa aiemman kiellon ydinräjähteiden maahantuonnista. Hallitus perusteli muutosta tarpeella vahvistaa ydinpelotetta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Eduskunta on hyväksynyt lain, joka sallii ydinräjähteiden tuomisen Suomeen. Lakimuutos hyväksyttiin 125-61 äänin, ja se poistaa aiemman kiellon ydinräjähteiden maahantuonnista. Hallitus perusteli muutosta tarpeella vahvistaa ydinpelotetta.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.6.2026 klo 20:17, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Aamulehti, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Eduskunta hyväksyi ydinaseiden tuonnin • Eduskunta hyväksyi ydinaseiden tuonnin lain • Eduskunta hyväksyi ydinaseiden tuonnin lain.
Ydinaseet saa tuoda Suomeen
Eduskunta on päättänyt, että ydinräjähteitä saa tuoda Suomeen. Laki hyväksyttiin 125-61 äänin. Hallitus sanoo, että nykyiset kiellot haittaavat ydinpelotteen saamista. Suomi ei kuitenkaan aio sijoittaa ydinaseita rauhan aikana.
Eduskunta on hyväksynyt lain, joka sallii ydinräjähteiden tuomisen Suomeen. Lakimuutos hyväksyttiin 125-61 äänin, ja se poistaa aiemman kiellon ydinräjähteiden maahantuonnista. Hallitus perusteli muutosta tarpeella vahvistaa ydinpelotetta.
Eduskunta on hyväksynyt lain, joka mahdollistaa ydinaseiden tuonnin Suomeen. Lainmuutokset hyväksyttiin äänin 125–61, ja hallitus perustelee muutosta Naton ydinasepelotteen vahvistamisella. Oppositio on kuitenkin arvostellut päätöstä.
Eduskunta on hyväksynyt lakimuutokset, jotka mahdollistavat ydinräjähteiden tuonnin Suomeen. Lakimuutokset hyväksyttiin äänin 125–61, ja ne poistavat aiemman kiellon ydinräjähteiden maahantuonnista. Hallitus perustelee muutosta Naton ydinasepelotteen vahvistamisella.
Eduskunta on hyväksynyt lakimuutokset, jotka mahdollistavat ydinräjähteiden tuomisen Suomeen. Muutos sai 125 ääntä puolesta ja 61 vastaan. Hallitus perusteli muutosta tarpeella saada täysi ydinpelote.
Eduskunta on hyväksynyt lainmuutoksen, joka sallii ydinräjähteiden tuomisen Suomeen. Muutos hyväksyttiin 125–61 äänin, ja se poistaa nykyiset rajoitteet ydinräjähteiden maahantuonnille. Hallitus perusteli muutosta tarpeella vahvistaa ydinpelotetta.
Eduskunta on hyväksynyt kiistellyn ydinenergialain äänin 125-62. Vain vihervasemmisto äänesti lakia vastaan. Samalla hallitus sai eduskunnan luottamuksen välikysymysäänestyksessä.
Eduskunnan hallintojohtaja Pertti Rauhio myöntää, että vihreiden puheenjohtaja Sofia Virtaa olisi voitu neuvoa paremmin poissaolon ilmoittamisessa. Virta oli poissa eduskunnasta Erikoisjoukkojen kuvausten…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Eduskunta
Eduskunta äänesti keskiviikkona useista epäluottamuslauskeista, mutta hallitus sai luottamuksen äänin 102-83. Keskustan ja Liike Nytin eduskuntaryhmät olivat aiemmin esittäneet välikysymyksen nuorisotyöttömyydestä ja…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Eduskunta
Eduskunnan täysistunnossa äänestetään tänään hallituksen luottamuksesta. Hallitus vastasi aiemmin keskustan ja Liike Nytin välikysymykseen nuorten työttömyydestä. Luottamusäänestys tapahtuu perinteisesti välikysymyskeskustelun jälkeen.
Politiikka • jaetut avainsanat: #Eduskunta
Puolustusministeri Antti Häkkänen kehottaa kansanedustajia harkitsemaan tarkasti äänestyspäätöstään ydinenergialain muutoksesta. Hän korostaa lain merkitystä Suomen turvallisuudelle ja puolustukselle. Häkkänen muistuttaa, että asiasta…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Ydinenergia, #Suomi
Suomessa on käynnistetty lausuntokierros vieraan valtion informaatiovaikuttamisen ja pakolaisvakoilun kriminalisoimiseksi. Oikeusministeriön lakiehdotuksessa ehdotetaan kolmea uutta rangaistussäännöstä, jotka koskevat vahingollista informaatiovaikuttamista ja vakoilua.…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Suomi
Eduskunta käsittelee alkoholilain muutosta juhannuksen jälkeen. Hallituksen esityksen mukaan alkoholin kotiinkuljetus sallittaisiin ja Alkojen aukiolo laajentuu sunnuntaisin. Muutoksen vaikutuksia aiotaan seurata tarkasti.
Politiikka • jaetut avainsanat: #Eduskunta, #Laki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölymäärät ovat maan lounaisosissa runsaita, maan länsiosien poutaisilla alueilla kohtalaisia ja muualla maassa pieniä. Kuusi ja mänty kukkivat maan keski- ja pohjoisosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän hetkellisesti nollatasolle. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Pohjois-Lapissa ja päättyy Keski-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski-Lapissa hyvin pieniksi ja Pohjois-Lapissa pieniksi. Heinän siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa kohtalaisesti ja runsaasti ja maan keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti. Maan pohjoisosien rannikkoalueilla heinän siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Muualla maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.