Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Karoliina Partanen valittiin kokoomuksen varapuheenjohtajaksi, ja Päijät-Hämeen käräjäoikeudessa nostettiin syytteet marja-alan ihmiskauppajutussa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
F1-kauden kuudennessa osakilpailussa Monacossa Charles Leclercin kilpailu päättyi ikävällä tavalla. Hän ajoi kolmospaikalta seinään jarruongelman vuoksi, mikä tuhosi hänen mahdollisuutensa voittoon. Aiemmin varikkopysähdys aiheutti myös merkittävää ajanmenetystä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
F1-kauden kuudennessa osakilpailussa Monacossa Charles Leclercin kilpailu päättyi ikävällä tavalla. Hän ajoi kolmospaikalta seinään jarruongelman vuoksi, mikä tuhosi hänen mahdollisuutensa voittoon. Aiemmin varikkopysähdys aiheutti myös merkittävää ajanmenetystä.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.6.2026 klo 18:59, pääluokka Moottoriurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Iltalehti, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Leclercin kilpailu päättyi katastrofiin Monacossa • Kimi Antonelli voitti jälleen F1-kilpailun • Verstappenin Monacon F1-kilpailu keskeytyi.
Leclercin kilpailu päättyi huonosti
F1-kilpailussa Monacossa Charles Leclercin päivä meni pieleen. Hän ajoi kolmospaikalta seinään jarruongelman takia. Ennen tätä varikkopysähdys vei häneltä aikaa. Leclerc oli todella pettynyt tilanteeseen.
F1-kauden kuudennessa osakilpailussa Monacossa Charles Leclercin kilpailu päättyi ikävällä tavalla. Hän ajoi kolmospaikalta seinään jarruongelman vuoksi, mikä tuhosi hänen mahdollisuutensa voittoon. Aiemmin varikkopysähdys aiheutti myös merkittävää ajanmenetystä.
Kimi Antonelli voitti Monacon F1-kilpailun, jättäen Lewis Hamiltonin toiseksi. Valtteri Bottas keskeytti kilpailun aikaisessa vaiheessa, ja Max Verstappenin kilpailu päättyi teknisiin ongelmiin. Antonelli on voittanut viidestä kuudesta kauden…
Max Verstappenin kilpailu Monacon F1-radalla päättyi keskeytykseen. Hänen autonsa jäi lähtöruutuun, ja vaikka hän pääsi lopulta matkaan, hän ajoi varikolle ja keskeytti kilpailun. Kimi Antonelli johtaa kilpailua paalupaikalta.
Max Verstappenin F1-kilpailu Monacossa päättyi nopeasti, kun hänen autonsa jäi lähtöruutuun. Vaikka hän pääsi lopulta matkaan, Verstappen ajoi pian varikolle ja keskeytti kilpailun. Kimi Antonelli johtaa kilpailua paalupaikalta.
Kimi Antonelli jatkoi vahvaa kauttaan ja voitti paalupaikan Monacon Formula ykkösten aika-ajossa. Hän voitti Max Verstappenin vain 0,043 sekunnilla. Lewis Hamilton ja…
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #KimiAntonelli, #Monaco
Max Verstappenin kilpailu Monacon F1-osakilpailussa päättyi keskeytykseen heti startissa. Red Bullin kuljettaja ei saanut autoaan liikkeelle, ja kilpailu jäi kesken teknisten ongelmien…
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #Verstappen, #F1
George Russell voitti Formula 1:n Kanadan GP:n sprinttikilpailun Montrealissa. Hän oli 1,272 sekuntia nopeampi kuin McLarenin Lando Norris. Tallikaveri Kimi Antonelli oli…
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #KimiAntonelli, #F1
Valtteri Bottas sijoittui F1-sarjan Kanadan GP:n aika-ajoissa viimeiseksi. Hän jäi lähes kolme sekuntia kärkiajan ajaneesta Mercedeksen Kimi Antonellista. Aika-ajon ensimmäinen osa päättyi…
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #F1, #KimiAntonelli
Ferrarin Charles Leclerc ja Lewis Hamilton olivat nopeimpia Monacon formula ykkösten harjoituksissa. Leclerc ajoi ensimmäisessä sessiossa parhaan ajan, mutta Hamilton nousi toisessa…
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #Monaco, #F1
Formula ykkösten Kanadan GP:ssä voiton otti Kimi Antonelli, joka ajoi kilpailun aikaan 1.28.15,758. Lewis Hamilton ja Max Verstappen sijoittuivat toiseksi ja kolmanneksi.…
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #KimiAntonelli, #LewisHamilton
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinän kukinta on alkamassa eteläisessä Lapissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan lounaisosissa. Muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisia määriä maan lounaisosissa ja Uudellamaalla. Määrät jäävät enimmäkseen vähäisiksi muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.