Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Venäjän yöllinen ilmaisku Kiovaan on vaatinut ainakin yhdeksän ihmisen hengen. Bev Craig on valittu Suur-Manchesterin uudeksi pormestariksi työväenpuolueen…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ylivieskassa syttyi tulipalo, joka tuhosi noin 70 neliön kokoisen autotallin. Tallissa ollut henkilöauto ja ruohonleikkuri paloivat myös. Pelastuslaitos sai palon nopeasti hallintaan, eikä onnettomuudessa loukkaantunut ketään.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ylivieskassa syttyi tulipalo, joka tuhosi noin 70 neliön kokoisen autotallin. Tallissa ollut henkilöauto ja ruohonleikkuri paloivat myös. Pelastuslaitos sai palon nopeasti hallintaan, eikä onnettomuudessa loukkaantunut ketään.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.6.2026 klo 21:34, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Autotalli tuhoutui tulipalossa Ylivieskassa • Autotalli tuhoutui Ylivieskassa tulipalossa.
Tulipalo tuhosi autotallin Ylivieskassa
Ylivieskassa syttyi tulipalo keskiviikkoiltana. Noin 70 neliön kokoinen autotalli tuhoutui täysin. Tallissa oli auto ja ruohonleikkuri, jotka myös paloivat. Pelastuslaitos sai palon hallintaan nopeasti, eikä kukaan loukkaantunut.
Ylivieskassa syttyi tulipalo, joka tuhosi noin 70 neliön kokoisen autotallin. Tallissa ollut henkilöauto ja ruohonleikkuri paloivat myös. Pelastuslaitos sai palon nopeasti hallintaan, eikä onnettomuudessa loukkaantunut ketään.
Ylivieskassa autotalli tuhoutui täysin tulipalossa keskiviikkoiltana. Asukkaat menettivät henkilöauton ja ruohonleikkurin, mutta henkilövahinkoja ei sattunut. Palo ei levinnyt viereiseen omakotitaloon, koska asukkaat jäähdyttivät taloa vedellä.
Helsingin Laaksossa Mannerheimintiellä syttyi pieni palo kerrostalon asuinhuoneistossa. Pelastuslaitos sai tilanteen hallintaan nostolavan avulla, eikä henkilövahinkoja raportoitu. Pelastustöihin osallistui seitsemän pelastusyksikköä, ensihoito…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Espoon Viherlaaksossa on annettu vaaratiedote terveydelle vaarallisesta savusta, joka johtuu rakennuspalosta. Alueen asukkaita kehotetaan pysymään sisätiloissa ja sulkemaan ilmanvaihto. Pelastustoimet ovat käynnissä.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Kauhajoella syttyi tulipalo, joka tuhosi traktorin ja työkoneen. Pelastuslaitos sai hälytyksen liikennevälinepalosta tiistaina iltapäivällä. Tulipalon syynä oli työkoneen räjähtäneet pyörät, jotka aiheuttivat…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Pansiossa tapahtui tulipalo, joka sai alkunsa pölynpoistosuodattimista konepajalla. Pelastuslaitos onnistui rajaamaan palon rakennuksen ulkoseinällä olevaan imuyksikköön, estäen sen leviämisen laajemmin. Onnettomuudesta ei…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Eduskunta hyväksyi lakimuutoksen, joka tuo mukanaan seuraamuksia koiran rekisteröimättä jättämisestä. Omistajat voivat saada 300 euron ja 5 000 euron väliltä vaihtelevan seuraamusmaksun.…
Kotimaa
Espoossa on kadonnut 9-vuotias poika, joka nähtiin viimeksi Espoonlahdessa. Poliisi uskoo pojan liikkuvan laajemmalla alueella ja mahdollisesti julkisilla kulkuvälineillä. Havainnoista pyydetään ilmoittamaan…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 31.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät ilmassa vaihtelevat maan eteläosien ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisesta runsaaseen ja sisämaassa Etelä-Lappiin asti vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinien siitepölymäärät jäävät mataliksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesti, ja muualla Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homesienien itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan eteläosissa runsaita ja vaihtelevat maan keskiosissa ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti kohtalaisista runsaisiin. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsai§ksi. Maan pohjoisosissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän enimmäkseen vähäisiksi. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.