Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Rajavartiolaitos tutkii salakuljetusta Valko-Venäjältä Suomeen, ja Helsingissä etsitään kadonnutta 60-vuotiasta miestä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Israel teki tiistaina iskuja Etelä-Libanonissa, joissa kuoli viisi ihmistä ja noin 50 haavoittui. Iskuja kohdistui noin 30 eri paikkaan. Taistelut jatkuvat samalla, kun neuvottelut Israelin ja Libanonin välillä käydään Yhdysvalloissa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Israel teki tiistaina iskuja Etelä-Libanonissa, joissa kuoli viisi ihmistä ja noin 50 haavoittui. Iskuja kohdistui noin 30 eri paikkaan. Taistelut jatkuvat samalla, kun neuvottelut Israelin ja Libanonin välillä käydään Yhdysvalloissa.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.6.2026 klo 06:13, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Israel iskut surmasivat viisi Libanonissa • Israelin iskut surmasivat ihmisiä Libanonissa • Israelin iskut surmasivat ihmisiä Libanonissa.
Israel iski Libanoniin tiistaina
Tiistaina Israel teki iskuja Etelä-Libanonissa. Iskuissa kuoli viisi ihmistä ja noin 50 haavoittui. Iskuja oli noin 30 eri kohteeseen. Taistelut jatkuvat, kun Israel ja Libanon neuvottelevat Yhdysvalloissa.
Israel teki tiistaina iskuja Etelä-Libanonissa, joissa kuoli viisi ihmistä ja noin 50 haavoittui. Iskuja kohdistui noin 30 eri paikkaan. Taistelut jatkuvat samalla, kun neuvottelut Israelin ja Libanonin välillä…
Israelin iskut eteläisessä Libanonissa ovat johtaneet viiden ihmisen kuolemaan ja noin 50 haavoittumiseen. Iskuissa vaurioitui myös sairaala, jossa oli lääkäreitä ja työntekijöitä. Samanaikaisesti Israelin ja Libanonin edustajat neuvottelevat…
Israelin ilmapommitukset eteläisessä Libanonissa ovat johtaneet viiden ihmisen kuolemaan ja noin 50 haavoittumiseen. Iskuissa vaurioitui myös sairaala, jossa oli työntekijöitä. Samaan aikaan Israelin ja Libanonin edustajat neuvottelevat Washingtonissa.
Israelin ilmaiskut eteläisessä Libanonissa ovat aiheuttaneet viiden ihmisen kuoleman ja noin 50 haavoittumisen. Iskuissa vaurioitui myös sairaala, jossa oli lääkäreitä ja työntekijöitä. Taistelut jatkuvat samalla, kun Israelin ja…
Israelin maanantai-iltana tekemä isku Etelä-Libanonissa surmasi ainakin kuusi ihmistä. Isku osui asuinrakennukseen, ja pelastustoimet jatkuvat alueella. Israelin armeija on antanut evakuointikehotuksen alueen…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Israeli, #Libanon
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump kritisoi Israelin pääministeriä Benjamin Netanjahua tulikivenkatkuisessa puhelinkeskustelussa. Trumpin mukaan Netanjahu olisi vankilassa ilman hänen apuaan, ja hän syytti…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Israel, #Libanon
Hizbollahin korkea edustaja ilmoitti, että järjestö ei hyväksy osittaista aselepoa Israelin kanssa. Ehtona aselevolle on, että Israel ei tee iskuja Beirutiin. Israel…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Hizbollah, #Israel
Israel on vallannut keskiaikaisen Beaufortin linnan Etelä-Libanonissa. Tämä tapahtuma herättää muistoja aiemmasta Israelin miehityksestä alueella. Sotatoimet ovat johtaneet satojen tuhansien libanonilaisten evakuointiin.
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Israel, #Libanon
Israel ja Libanon käyvät neuvotteluja Washingtonissa kireässä tilanteessa. Neuvottelut ovat kaksipäiväiset, ja ne tapahtuvat huolimatta jatkuvista sotatoimista Etelä-Libanonissa. Yhdysvaltain presidentti Donald Trump…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Israel, #Libanon
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump kertoi, että neuvottelut Iranin kanssa etenevät nopeasti. Hän ilmoitti myös, että Israel ja Hizbollah ovat sitoutuneet pidättäytymään hyökkäyksistä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Israel, #Hizbollah
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.