Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Alaikäisten opetuksessa vakava puute. Kristiinankaupungissa Pohjanmaalla löytyi tiistaiaamuna mies kuolleena rantavedestä. Helsingin käräjäoikeus on tuominnut Niko Ranta-ahon kahdesta…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Israelin ilmapommitukset eteläisessä Libanonissa ovat johtaneet viiden ihmisen kuolemaan ja noin 50 haavoittumiseen. Iskuissa vaurioitui myös sairaala, jossa oli työntekijöitä. Samaan aikaan Israelin ja Libanonin edustajat neuvottelevat Washingtonissa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Israelin ilmapommitukset eteläisessä Libanonissa ovat johtaneet viiden ihmisen kuolemaan ja noin 50 haavoittumiseen. Iskuissa vaurioitui myös sairaala, jossa oli työntekijöitä. Samaan aikaan Israelin ja Libanonin edustajat neuvottelevat Washingtonissa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.6.2026 klo 02:58, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Israelin iskut surmasivat ihmisiä Libanonissa • Israelin iskut surmasivat ihmisiä Libanonissa.
Israelin iskut tappoivat Libanonissa
Israelin ilmapommitukset ovat surmanneet viisi ihmistä Libanonissa. Noin 50 ihmistä on haavoittunut, mukaan lukien sairaalan työntekijöitä. Libanonin Hizbollah-ryhmä on hyökännyt Israelin joukkoja vastaan. Neuvottelut Israelin ja Libanonin välillä jatkuvat Washingtonissa.
Israelin ilmapommitukset eteläisessä Libanonissa ovat johtaneet viiden ihmisen kuolemaan ja noin 50 haavoittumiseen. Iskuissa vaurioitui myös sairaala, jossa oli työntekijöitä. Samaan aikaan Israelin ja Libanonin edustajat neuvottelevat Washingtonissa.
Israelin ilmaiskut eteläisessä Libanonissa ovat aiheuttaneet viiden ihmisen kuoleman ja noin 50 haavoittumisen. Iskuissa vaurioitui myös sairaala, jossa oli lääkäreitä ja työntekijöitä. Taistelut jatkuvat samalla, kun Israelin ja…
Israelin maanantai-iltana tekemä isku Etelä-Libanonissa surmasi ainakin kuusi ihmistä. Isku osui asuinrakennukseen, ja pelastustoimet jatkuvat alueella. Israelin armeija on antanut evakuointikehotuksen alueen…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Israeli, #Libanon
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump kritisoi Israelin pääministeriä Benjamin Netanjahua tulikivenkatkuisessa puhelinkeskustelussa. Trumpin mukaan Netanjahu olisi vankilassa ilman hänen apuaan, ja hän syytti…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Israel, #Libanon
Hizbollahin korkea edustaja ilmoitti, että järjestö ei hyväksy osittaista aselepoa Israelin kanssa. Ehtona aselevolle on, että Israel ei tee iskuja Beirutiin. Israel…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Hizbollah, #Israel
Israel on vallannut keskiaikaisen Beaufortin linnan Etelä-Libanonissa. Tämä tapahtuma herättää muistoja aiemmasta Israelin miehityksestä alueella. Sotatoimet ovat johtaneet satojen tuhansien libanonilaisten evakuointiin.
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Israel, #Libanon
Israel ja Libanon käyvät neuvotteluja Washingtonissa kireässä tilanteessa. Neuvottelut ovat kaksipäiväiset, ja ne tapahtuvat huolimatta jatkuvista sotatoimista Etelä-Libanonissa. Yhdysvaltain presidentti Donald Trump…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Israel, #Libanon
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump kertoi, että neuvottelut Iranin kanssa etenevät nopeasti. Hän ilmoitti myös, että Israel ja Hizbollah ovat sitoutuneet pidättäytymään hyökkäyksistä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Israel, #Hizbollah
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa ja on enää hyvin heikkoa maan etelä-ja keskiosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa ja ovat aloittaneet kukinnan Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa, Pohjois-pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Kukinta on enää hyvin heikkoa maan etelä- ja keskiosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinien kukinnan odotetaan alkavan Etelä-Lapissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa enimmäkseen vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.