Nimipäivä:
Ossi, Ossian
24°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.


Uusi ajokorttilaki astui voimaan

Aihesivu: Uusi ajokorttilaki astui voimaan

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Uusi ajokorttilaki on tullut voimaan ja se tuo mukanaan muutoksia ajamiseen. 17-vuotiailta kiellettiin yöaikainen ajaminen keskiyön ja aamuviiden välillä. Lisäksi vanhentuneita ajokortteja ei tarvitse enää palauttaa viranomaisille, vaan ne voi tuhota itse.

  • 4 juttua
  • 4 lähdettä
  • Liikenne
  • Päivitetty 29.5.2026 klo 01:43
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Uusi ajokorttilaki on tullut voimaan ja se tuo mukanaan muutoksia ajamiseen. 17-vuotiailta kiellettiin yöaikainen ajaminen keskiyön ja aamuviiden välillä. Lisäksi vanhentuneita ajokortteja ei tarvitse enää palauttaa viranomaisille, vaan ne voi tuhota itse.

Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.5.2026 klo 01:43, pääluokka Liikenne.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Hämeen Sanomat, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Uusi ajokorttilaki astui voimaan • Uusi ajokorttilaki tuo tiukennuksia alaikäisille • Uusi ajokorttilaki tuo tiukennuksia alaikäisille.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 29.5.2026 klo 01:43.
  • Koosteessa on nyt 4 juttua 4 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Liikenne.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Ajokorttilaki, #Traficom, #Alaikäiset.

Selkokielinen yhteenveto

Uusi ajokorttilaki on voimassa

Uusi ajokorttilaki on nyt voimassa. Se koskee kaikkia 17-vuotiaita, jotka ajavat henkilöautoja. Yöaikainen ajaminen on kielletty keskiyön ja aamuviiden välillä. Vanhentuneita ajokortteja ei tarvitse palauttaa, vaan ne voi tuhota itse. Lupakäytännöt muuttuvat myös sähköisiksi.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026

TILANNE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen.
Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi.
Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi.


ENNUSTE

Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu.
Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.