Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus on tuominnut miehen elinkautiseen vankeuteen ex-vaimonsa murhasta. Mies ampui naista selkään Espoon Henttaalla viime elokuussa, kun heillä oli riita. Oikeus hylkäsi myös miehen mielentilatutkimuspyynnön.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus on tuominnut miehen elinkautiseen vankeuteen ex-vaimonsa murhasta. Mies ampui naista selkään Espoon Henttaalla viime elokuussa, kun heillä oli riita. Oikeus hylkäsi myös miehen mielentilatutkimuspyynnön.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 17:11, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Elinkautinen tuomio ex-vaimon ampumisesta • Espoon murhaajalle elinkautinen tuomio.
Mies sai elinkautisen tuomion
Mies on saanut elinkautisen tuomion ex-vaimonsa ampumisesta. Hän ampui naista selkään Espoon Henttaalla viime elokuussa. Oikeus katsoi, että teko liittyi miehen haluun kontrolloida naista. Uhri oli raskaana toiselle miehelle. Lasten nähtyä teon, nainen kuoli vammoihinsa.
Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus on tuominnut miehen elinkautiseen vankeuteen ex-vaimonsa murhasta. Mies ampui naista selkään Espoon Henttaalla viime elokuussa, kun heillä oli riita. Oikeus hylkäsi myös miehen mielentilatutkimuspyynnön.
Engin Gezer, 45, tuomittiin elinkautiseen vankeuteen entisen puolisonsa murhasta Espoossa. Teon aikana pienet lapset olivat todistamassa tapahtumia. Gezerin rikoskumppani sai kolmen vuoden tuomion avunannosta ja molemmat syyllistyivät myös…
Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus antoi välituomion henkirikoksesta, jossa 45-vuotias mies syytetään raskaana olleen ex-vaimonsa murhasta. Mies ampui naista kolmesti rappukäytävässä, ja lasten kerrotaan olleen…
Rikos • jaetut avainsanat: #Espoo, #Oikeus
Pohjanmaan poliisi tutkii Seinäjoen Kasperissa tapahtunutta henkirikosta murhana. Epäilty on 35-vuotias mies, joka on otettu kiinni. Poliisin mukaan väkivalta oli raakaa ja…
Rikos • jaetut avainsanat: #Murha
Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii useita seksuaalirikoksia, jotka ovat kohdistuneet nuoriin naisiin Espoossa. Epäilty mies on seurannut uhrejaan joukkoliikenteessä ja rikokset ovat tapahtuneet iltaisin.…
Rikos • jaetut avainsanat: #Espoo
Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeus vangitsi 35-vuotiaan miehen epäiltynä murhasta ja tapon yrityksestä. Vangitseminen tapahtui Seinäjoen Kasperissa viime sunnuntaina tapahtuneen henkirikoksen vuoksi. Syyte asiassa on…
Rikos • jaetut avainsanat: #Murha
Matthew Perryn henkilökohtainen avustaja on saanut yli kolmen vuoden vankeustuomion. Oikeus totesi, että avustaja osallistui näyttelijän kuolemaan piikittämällä hänelle toistuvasti ketamiinia. Tämä…
Rikos • jaetut avainsanat: #Oikeus
Espoon Matinkylässä poliisi löysi miehen piilottelemasta kerrostalon katon eristevilloista. Mies oli yrittänyt tunkeutua asuntoon parvekkeen kautta, mutta naapuri huomasi tilanteen ja ilmoitti…
Rikos • jaetut avainsanat: #Espoo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.