Nimipäivä:
Alma
15°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:17

Valtakunnansyyttäjä ei valita Auerin tuomiosta, ja YTHS aloittaa muutosneuvottelut irtisanomisista. Tulli takavarikoi miljoonia laittomia savukkeita.


Elinkautinen tuomio ex-vaimon ampumisesta

Aihesivu: Elinkautinen tuomio ex-vaimon ampumisesta

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus on tuominnut miehen elinkautiseen vankeuteen ex-vaimonsa murhasta. Mies ampui naista selkään Espoon Henttaalla viime elokuussa, kun heillä oli riita. Oikeus hylkäsi myös miehen mielentilatutkimuspyynnön.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Rikos
  • Päivitetty 28.5.2026 klo 17:11
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus on tuominnut miehen elinkautiseen vankeuteen ex-vaimonsa murhasta. Mies ampui naista selkään Espoon Henttaalla viime elokuussa, kun heillä oli riita. Oikeus hylkäsi myös miehen mielentilatutkimuspyynnön.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 17:11, pääluokka Rikos.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Iltalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Elinkautinen tuomio ex-vaimon ampumisesta • Espoon murhaajalle elinkautinen tuomio.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 28.5.2026 klo 17:11.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Rikos.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Espoo, #Murha, #EnginGezer.

Selkokielinen yhteenveto

Mies sai elinkautisen tuomion

Mies on saanut elinkautisen tuomion ex-vaimonsa ampumisesta. Hän ampui naista selkään Espoon Henttaalla viime elokuussa. Oikeus katsoi, että teko liittyi miehen haluun kontrolloida naista. Uhri oli raskaana toiselle miehelle. Lasten nähtyä teon, nainen kuoli vammoihinsa.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.05.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat pieniä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa runsaasti ja Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kohtalaisesti. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia.
Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkanut myös maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä.
Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärien odotetaan pysyvän runsaina. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.