Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Rajavartiolaitos tutkii kahta tapausta, joissa epäillään Valko-Venäjän järjestämää ihmisten salakuljetusta Eurooppaan. SpaceX on onnistuneesti laukaisemassa Starship-avaruusaluksensa 13.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Summa Defence ilmoittaa, että sen rahoitusneuvottelut ovat epäonnistuneet. Yhtiö varoittaa, että ilman tarvittavia rahoitusjärjestelyjä sen toiminta on vaarassa ja se voi joutua konkurssiin. Summa Defence pyrkii edelleen vahvistamaan rahoitusasemaansa tämän vuoden aikana.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Summa Defence ilmoittaa, että sen rahoitusneuvottelut ovat epäonnistuneet. Yhtiö varoittaa, että ilman tarvittavia rahoitusjärjestelyjä sen toiminta on vaarassa ja se voi joutua konkurssiin. Summa Defence pyrkii edelleen vahvistamaan rahoitusasemaansa tämän vuoden aikana.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 16:13, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Summa Defence varoittaa konkurssiuhasta • Summa Defencen rahoitusjärjestelyt epäonnistuivat.
Summa Defence varoittaa konkurssista
Summa Defence on suomalainen puolustusalan yritys. Se kertoo, että sen rahoitusneuvottelut eivät ole onnistuneet. Jos rahoitusta ei saada, yritys voi joutua konkurssiin. Summa Defence haluaa parantaa rahoitustaan vielä tänä vuonna.
Summa Defence ilmoittaa, että sen rahoitusneuvottelut ovat epäonnistuneet. Yhtiö varoittaa, että ilman tarvittavia rahoitusjärjestelyjä sen toiminta on vaarassa ja se voi joutua konkurssiin. Summa Defence pyrkii edelleen vahvistamaan…
Summa Defencen rahoitusjärjestelyt ovat kaatuneet, mutta syyt ovat huippusalaisia. Toimitusjohtaja Robert Blumberg ilmoitti, että ongelmat eivät johtuneet sijoittajakysynnän puutteesta. Yhtiö on akuutissa kassakriisissä, ja ilman lisärahoitusta se voi…
Summa Defencen taloudellinen tilanne heikkenee, ja yhtiön varat riittävät vain kahdeksi kuukaudeksi. Yritys on yrittänyt myydä tytäryhtiöitään selvitäkseen, mutta sen tulevaisuus on…
Talous • jaetut avainsanat: #SummaDefence, #Konkurssi
Saunatalo oy, Suomen suurin asuntosaunojen valmistaja, on hakeutunut konkurssiin. Yritys on tunnettu saunojen rakentamisesta muun muassa Tapparan ja Ilveksen pukukoppisaunoihin sekä useisiin…
Talous • jaetut avainsanat: #Konkurssi
UPM ja Sappi ovat solmineet sopimuksen graafisten paperien yhteisyrityksen perustamisesta. Yhteisyritys yhdistää UPM:n ja Sappin liiketoiminnat, ja sen arvo on 1420 miljoonaa…
Talous
Terveystalo on päättänyt karsia henkilöstöään muutosneuvottelujen jälkeen. Yhteensä noin 85 työtehtävää päättyy, ja 34 työntekijää lomautetaan toistaiseksi. Lisäksi 389 työntekijää lomautetaan kahdeksi…
Talous
Islanti on ohittanut Sveitsin maailman kalleimpana valtiona, kertoo islantilainen ammattiliitto Viskan. Hinnat Islannissa ovat noin kolme prosenttia korkeammat kuin Sveitsissä. Hintojen nousu…
Talous
Tulli on takavarikoinut noin viisi miljoonaa laittomasti Suomeen tuotuja savukkeita. Kaksi latvialaista kuljetusyritystä epäillään tuoneen savukkeita kaupallisten kylmäkuljetusten mukana. Toiminnalla on vältelty…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.