Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Valtakunnansyyttäjä ei valita Auerin tuomiosta, ja YTHS aloittaa muutosneuvottelut irtisanomisista. Tulli takavarikoi miljoonia laittomia savukkeita.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Summa Defence ilmoittaa, että sen rahoitusneuvottelut ovat epäonnistuneet. Yhtiö varoittaa, että ilman tarvittavia rahoitusjärjestelyjä sen toiminta on vaarassa ja se voi joutua konkurssiin. Summa Defence pyrkii edelleen vahvistamaan rahoitusasemaansa tämän vuoden aikana.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Summa Defence ilmoittaa, että sen rahoitusneuvottelut ovat epäonnistuneet. Yhtiö varoittaa, että ilman tarvittavia rahoitusjärjestelyjä sen toiminta on vaarassa ja se voi joutua konkurssiin. Summa Defence pyrkii edelleen vahvistamaan rahoitusasemaansa tämän vuoden aikana.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 16:13, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Summa Defence varoittaa konkurssiuhasta • Summa Defencen rahoitusjärjestelyt epäonnistuivat.
Summa Defence varoittaa konkurssista
Summa Defence on suomalainen puolustusalan yritys. Se kertoo, että sen rahoitusneuvottelut eivät ole onnistuneet. Jos rahoitusta ei saada, yritys voi joutua konkurssiin. Summa Defence haluaa parantaa rahoitustaan vielä tänä vuonna.
Summa Defence ilmoittaa, että sen rahoitusneuvottelut ovat epäonnistuneet. Yhtiö varoittaa, että ilman tarvittavia rahoitusjärjestelyjä sen toiminta on vaarassa ja se voi joutua konkurssiin. Summa Defence pyrkii edelleen vahvistamaan…
Summa Defencen rahoitusjärjestelyt ovat kaatuneet, mutta syyt ovat huippusalaisia. Toimitusjohtaja Robert Blumberg ilmoitti, että ongelmat eivät johtuneet sijoittajakysynnän puutteesta. Yhtiö on akuutissa kassakriisissä, ja ilman lisärahoitusta se voi…
Summa Defencen taloudellinen tilanne heikkenee, ja yhtiön varat riittävät vain kahdeksi kuukaudeksi. Yritys on yrittänyt myydä tytäryhtiöitään selvitäkseen, mutta sen tulevaisuus on…
Talous • jaetut avainsanat: #SummaDefence, #Konkurssi
Saunatalo oy, Suomen suurin asuntosaunojen valmistaja, on hakeutunut konkurssiin. Yritys on tunnettu saunojen rakentamisesta muun muassa Tapparan ja Ilveksen pukukoppisaunoihin sekä useisiin…
Talous • jaetut avainsanat: #Konkurssi
Kilpailu- ja kuluttajavirasto KKV on paljastanut suomalaisen marjakartellin, jossa suurimmat yhtiöt ovat sopineet marjanpoimijoille maksettavista korvauksista. Kartellitoiminta on laitonta ja se on…
Talous
Kemira on päättänyt vähentää 21 tehtävää Suomessa osana muutosneuvotteluja. Maailmanlaajuisesti yhtiö aikoo karsia yli 120 tehtävää, mikä tuo noin 15 miljoonan euron…
Talous
Terveystalo on päättänyt karsia henkilöstöään muutosneuvottelujen jälkeen. Yhteensä noin 85 työtehtävää päättyy, ja 34 työntekijää lomautetaan toistaiseksi. Lisäksi 389 työntekijää lomautetaan kahdeksi…
Talous
Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen on hakenut Gold Store Finlandia konkurssiin, koska yhtiö on jättänyt maksamatta yli 90 000 euroa työeläkevakuutusmaksuja. Konkurssihakemus on toimitettu Helsingin…
Talous • jaetut avainsanat: #Konkurssi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat pieniä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa runsaasti ja Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kohtalaisesti. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkanut myös maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärien odotetaan pysyvän runsaina. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.