Nimipäivä:
Alma
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:17

Valtakunnansyyttäjä ei valita Auerin tuomiosta, ja YTHS aloittaa muutosneuvottelut irtisanomisista. Tulli takavarikoi miljoonia laittomia savukkeita.


Leijonat muuttaa puolustuspareja Tshekkiä vastaan

Aihesivu: Leijonat muuttaa puolustuspareja Tshekkiä vastaan

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Suomi kohtaa jääkiekon MM-kisojen puolivälierissä Tshekin. Leijonat on tehnyt muutoksia puolustuspareihin, kun Urho Vaakanainen nousee ykköspariin Ville Heinolan rinnalle. Henri Jokiharju siirtyy kakkospariin Mikko Lehtosen kanssa, ja Vili Saarijärvi toimii seitsemäntenä puolustajana.

  • 15 juttua
  • 9 lähdettä
  • Jääkiekko
  • Päivitetty 28.5.2026 klo 15:03
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Suomi kohtaa jääkiekon MM-kisojen puolivälierissä Tshekin. Leijonat on tehnyt muutoksia puolustuspareihin, kun Urho Vaakanainen nousee ykköspariin Ville Heinolan rinnalle. Henri Jokiharju siirtyy kakkospariin Mikko Lehtosen kanssa, ja Vili Saarijärvi toimii seitsemäntenä puolustajana.

Aiheesta on julkaistu 15 juttua, 9 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 15:03, pääluokka Jääkiekko.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Leijonat muuttaa puolustuspareja Tshekkiä vastaan • Leijonat muuttaa puolustuspareja Tshekki-ottelussa • Leijonat suosikkeina Tšekkiä vastaan MM-puolivälierässä.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 28.5.2026 klo 15:03.
  • Koosteessa on nyt 15 juttua 9 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Jääkiekko.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Leijonat, #Jääkiekko, #Tshekki.

Selkokielinen yhteenveto

Leijonat muuttaa puolustajia Tshekkiä vastaan

Suomi pelaa jääkiekon MM-kisojen puolivälierissä Tshekin kanssa. Leijonat on muuttanut puolustuspareja. Urho Vaakanainen pelaa ykkösparissa Ville Heinolan kanssa. Henri Jokiharju siirtyy kakkospariin Mikko Lehtosen kanssa. Vili Saarijärvi on seitsemäs puolustaja.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.05.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat pieniä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa runsaasti ja Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kohtalaisesti. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia.
Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkanut myös maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä.
Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärien odotetaan pysyvän runsaina. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.