Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat valmistautuu kohtaamaan Tshekin mitalipeleissä. Ottelu on tärkeä, sillä panoksena on mahdollisuus voittaa mitali. Joukkueet ovat valmistautuneet huolellisesti ja odotukset ovat korkealla.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat valmistautuu kohtaamaan Tshekin mitalipeleissä. Ottelu on tärkeä, sillä panoksena on mahdollisuus voittaa mitali. Joukkueet ovat valmistautuneet huolellisesti ja odotukset ovat korkealla.
Aiheesta on julkaistu 29 juttua, 10 eri lähteestä, viimeisin päivitys 28.5.2026 klo 16:50, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Leijonat kohtaa Tshekin mitalipeleissä • Leijonat kohtaa Tshekin mitalipeleissä • Leijonat muuttaa puolustajaparejaan MM-puolivälierissä.
Leijonat pelaa Tshekkiä vastaan
Suomen jääkiekkomaajoukkue, Leijonat, pelaa tärkeän ottelun Tshekkiä vastaan. Tämä on mitalipeli, joten voitosta on paljon panosta. Joukkueet ovat harjoitelleet hyvin ja kaikki odottavat innolla peliä.
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat valmistautuu kohtaamaan Tshekin mitalipeleissä. Ottelu on tärkeä, sillä panoksena on mahdollisuus voittaa mitali. Joukkueet ovat valmistautuneet huolellisesti ja odotukset ovat korkealla.
Suomen jääkiekkomaajoukkue, Leijonat, kohtaa Tshekin joukkueen mitalipeleissä. Ottelu on ratkaiseva, ja voitto vie joukkueen lähemmäksi mitalia. Leijonat valmistautuu otteluun hyvällä itseluottamuksella.
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat on julkaissut kentällisensä MM-puolivälieräotteluun Tshekkiä vastaan. Puolustajapareissa on tapahtunut muutoksia, kun Ville Heinolan pariksi nousee Urho Vaakanainen. Muutoksia on myös kakkospakkiparissa, jossa Mikko Lehtonen pelaa…
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat pelaa tänään MM-puolivälierissä Tshekkiä vastaan. Puolustajapareihin on tehty muutoksia, kun Ville Heinola ja Urho Vaakanainen muodostavat ykköspakkiparin. Maalilla pelaa Justus Annunen, ja ottelu alkaa Zürichissä…
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat on julkaissut kentälliset MM-puolivälierään Tshekkiä vastaan. Puolustajapareihin on tehty muutoksia, ja Ville Heinola pelaa ykköspakkiparissa Urho Vaakaniemen kanssa. Maalilla aloittaa Justus Annunen, ja ottelu alkaa…
Suomi kohtaa jääkiekon MM-kisojen puolivälierissä Tshekin. Leijonat on tehnyt muutoksia puolustuspareihin, kun Urho Vaakanainen nousee ykköspariin Ville Heinolan rinnalle. Henri Jokiharju siirtyy kakkospariin Mikko Lehtosen kanssa, ja Vili…
Suomen jääkiekkomaajoukkue kohtaa Tshekin MM-kisojen puolivälierissä. Leijonat on tehnyt muutoksia puolustuspareihin, kun Urho Vaakanainen nousee ykköspariin ja Henri Jokiharju siirtyy kakkospariin. Justus Annunen jatkaa maalilla.
Suomi kohtaa jääkiekon MM-kisojen puolivälierissä Tshekin. Leijonat on tehnyt muutoksia puolustuspareihin, kun Urho Vaakanainen nousee ykköspariin Ville Heinolan kanssa. Henri Jokiharju siirtyy kakkospariin Mikko Lehtosen pariksi, ja Vili…
Jääkiekon MM-kisat ovat edenneet puolivälierävaiheeseen, jossa Leijonat kohtaa Tšekin. Ottelu alkaa kello 17.20. Samanaikaisesti Kanada pelaa Yhdysvaltoja vastaan.
Suomen jääkiekkomaajoukkue kohtaa Tšekin MM-puolivälierässä Zürichissä. Asiantuntija Topi Nättinen arvioi Leijonien olevan selkeä ennakkosuosikki ottelussa. Hän uskoo, että Suomi voittaa ottelun todennäköisesti vähintään kolmen maalin erolla.
Leijonat valmistautuvat MM-puolivälierään Tshekkiä vastaan. Vili Saarijärvi harjoitteli laukauksiaan Zürichissä ennen ottelua. Harjoituksessa oli vain muutama pelaaja jäljellä.
Leijonat pelaa torstaina jääkiekon MM-kisojen puolivälierässä Tshekkiä vastaan. Tshekin maalivahti Josef Korenar ei ollut aamujäillä, mikä herätti huolta joukkueen keskuudessa. Tshekin apuvalmentaja Jiri Kalous kommentoi valmistautumista Suomea vastaan.
Suomi hävisi Sveitsille MM-kisojen puolivälierässä 4–2. Tappio tarkoittaa, että lohkon kärkipaikka meni Sveitsille, mutta Suomi jatkaa turnauksessa. Unelma maailmanmestaruudesta on yhä elossa.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Leijonat pelaa MM-kisojen puolivälierässä Tshekkiä vastaan. Voitto avaa mahdollisuuden mitalipeleihin, kun taas tappio päättää turnauksen. Justus Annunen, Leijonien ykkösvahti, korostaa joukkueen luottamusta…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Tshekki
Leijonat aloittaa pudotuspelit jääkiekon MM-kisoissa torstaina Tshekkiä vastaan. Alkusarjan tuloksilla ei ole merkitystä, ja joukkueen päävalmentaja Antti Pennanen korostaa, että nyt on…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Ruotsi voitti Slovakian jääkiekon MM-ottelussa 4–2. Ottelun lopussa tunteet kuohuivat, kun Ruotsin Oliver Ekman-Larsson ja Slovakian Kristian Pospisil riitelivät. Ekman-Larsson laukoi kiekon…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko, #MM-kisat
Leijonien pelaajat kertovat Aleksander Barkovin poikkeuksellisesta harjoittelusta MM-kisoissa Zürichissä. Barkov on tehnyt ylimääräisiä treenejä ja johtaa joukkuetta esimerkillään. Pelaajat kuvaavat häntä nöyräksi…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat pyrkii puolivälieriin MM-kisoissa. Päävalmentaja Antti Pennanen myönsi, että lohkon ykkössija oli joukkueen tavoite. Sveitsin tappion myötä Suomi on tällä…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.