Nimipäivä:
Alma
12°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Venäläinen alus loukkasi Suomen ilmatilaa, ja marja-alan kartellipaljastus tuo huolta kilpailutilanteesta. Terveystalo vähentää henkilöstöään muutosneuvottelujen jälkeen. Venäläinen alus…


Kemira vähentää tehtäviä Suomessa

Aihesivu: Kemira vähentää tehtäviä Suomessa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Kemira on päättänyt vähentää 21 tehtävää Suomessa osana muutosneuvotteluja. Maailmanlaajuisesti yhtiö aikoo karsia yli 120 tehtävää, mikä tuo noin 15 miljoonan euron vuotuiset säästöt. Toimitusjohtaja Antti Salminen korostaa toimenpiteiden välttämättömyyttä kilpailukyvyn parantamiseksi.

  • 8 juttua
  • 8 lähdettä
  • Talous
  • Päivitetty 27.5.2026 klo 20:16
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Kemira on päättänyt vähentää 21 tehtävää Suomessa osana muutosneuvotteluja. Maailmanlaajuisesti yhtiö aikoo karsia yli 120 tehtävää, mikä tuo noin 15 miljoonan euron vuotuiset säästöt. Toimitusjohtaja Antti Salminen korostaa toimenpiteiden välttämättömyyttä kilpailukyvyn parantamiseksi.

Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.5.2026 klo 20:16, pääluokka Talous.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, Kaleva, MTV Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kemira vähentää tehtäviä Suomessa • Kemira vähentää 21 työpaikkaa Suomessa • Kemira vähentää 21 työpaikkaa Suomessa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 27.5.2026 klo 20:16.
  • Koosteessa on nyt 8 juttua 8 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Talous.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Kemira, #Työpaikat, #Muutosneuvottelut.

Selkokielinen yhteenveto

Kemira vähentää tehtäviä Suomessa

Kemira vähentää 21 työpaikkaa Suomessa. Muutosneuvottelut alkoivat huhtikuussa. Yhtiö vähentää myös yli 120 työpaikkaa muualla maailmassa. Vähennykset tuovat noin 15 miljoonan euron säästöt vuodessa. Toimitusjohtaja sanoo, että toimet ovat tarpeen kilpailukyvyn parantamiseksi.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 27.05.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat pieniä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa runsaasti ja Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kohtalaisesti. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät ovat pieniä ja kohtalaisia.
Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat maan eteläosissa, ja kukinta on alkanut myös maan keskiosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä.
Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärien odotetaan pysyvän runsaina. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.